پای مسائل دانشگاه آزاد ایستاده‌ایم

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دانشگاه آزاد تعهدات خود را به تامین اجتماعی انجام داده باشد باید شفاف و به شکل همه‌فهم در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، از این‌رو پای مسائل دانشگاه آزاد ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تذکر خود درباره پرداخت نکردن حق بیمه کارکنان دانشگاه آزاد و جوابیه دانشگاه آزاد در این خصوص اظهار کرد: در پی جوابیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص باید گفت ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته استغاثه کارمندان دانشگاه آزاد را شنیدیم، به دلیل مراجعات مکرر و به عنوان نماینده مردم این موضوع را به مسئولان و مقامات مربوطه منعکس کردیم که پول دریافت شده اما متأسفانه به حساب تأمین اجتماعی واریز نشده است که یک ظلم آشکار در حق کارکنان دانشگاه آزاد بود که باید نسبت به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در واکنش به صحبت رئیس دانشگاه آزاد که گفته بود این دانشگاه همه تعهدات خود را به تأمین اجتماعی انجام داده است، تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد تعهدات خود را به تأمین اجتماعی انجام داده باشد باید شفاف و به شکل همه‌فهم در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: اینکه کارکنان دانشگاه توجیه نیستند و منتقد هستند نشان‌دهنده این است که یا تعهدات آن‌ها پرداخت نشده یا اگر پرداخت شده به زیرمجموعه و کارمندان اطلاع‌رسانی نشده است. در هر صورت نمایندگان مجلس باید ندای استغاثه کارکنان دانشگاه را به گوش دولتی‌ها و مسئولان برسانند.

وجود واسطه برای پرداخت حقوق کارکنان دولت ظلم آشکار است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: بحث تنوع استخدامی و وجود واسطه برای پرداخت حقوق کارکنان دولت ظلمی است که صورت می‌گیرد.

نقدعلی افزود: دولت که هزینه به‌کارگیری کارکنان را پرداخت می‌کند نیاز به واسطه ندارد، واسطه‌ای که در گذشته برای تأمین منافع عده‌ای رخ داده یک سنت بیهوده بود که باید از بین برود.

وی اضافه کرد: پولی که بنا است به کارکنان دولت داده شود نباید به واسطه سپرده نشود تا واسطه هم بخشی از آن را برداشت کند. این سازوکار اداری فلسفه وارد شدن شرکت‌های واسطه را زیر سوال می‌برد.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: بر همین اساس طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس به تصویب رسیده و جزئیات آن در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است تا تقاضا و مطالبه عمومی کارکنان را برآورده کنیم.

کد خبر 586305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.