تصمیمات حوزه صادرات احساسی گرفته نشود

رئیس انجمن صادرکنندگان استان اصفهان گفت: در تصویب قوانین و مصوبات حوزه صادرات و واردات نباید احساسی برخورد شود، زیرا این موضوع صادرکنندگان را متضرر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد امینی امروز _ سه‌شنبه چهاردهم تیرماه_ در آئین تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله صادرات در ایران این است که کسانی برای صادرات تصمیم‌گیری می‌کنند که خود حتی یک دلار تا کنون صادر نکرده‌اند؛ این مسئله منجر به تصمیمات مقطعی و غیرکارشناسی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته تعدد قوانین در حوزه صادرات، فعالان این حوزه را با مشکلات جدی مواجه کرده بود، افزود: در دولت قبل بارها درخواست کردیم برای تصمیم‌گیری در حوزه صادرات از صادرکنندگان بخش‌هایی به جز فولاد، نفت و پتروشیمی نظرخواهی کنند، از دولت سیزدهم نیز درخواست داریم در گرفتن تصمیمات از مشاوره بخش خصوصی حتماً استفاده کند.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان اصفهان گفت: از مسئولان سازمان توسعه تجارت درخواست شده است قوانین صادرات و واردات را با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که به وجود می‌آید دستکاری نکنند؛ بازرگانی بین‌الملل می‌تواند به طور طبیعی خود را با قوانین هماهنگ کند.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم با قوانین مزاحم مبارزه کنیم، پیدا کردن مشتری کار بسیار مشکلی است و مشتری‌ها منتظر قوانین ممنوعیت و آزاد شدن صادرات کشور ما نمی‌مانند، لذا باید اجازه دهیم چرخه عمر صادراتی طی شود.

امینی با بیان اینکه در تصویب قوانین و مصوبات حوزه صادرات و واردات نباید احساسی برخورد شود، گفت: امروز به دلیل کمبودهایی که به واسطه جنگ‌ها و ناامنی‌های منطقه ایجاد شده است، کمبودهای بزرگی در برخی از حوزه‌ها ایجاد شده است. امروز بازارهای منطقه و فرامنطقه بسیار جذاب بوده که فرصت بسیار خوبی برای به دست آوردن مشتری‌های از دست رفته ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: امروز مناطق صنعتی اصفهان آب، برق و گاز ندارند. سال‌هاست ابتدای تابستان با مشکل نبود گازوئیل مواجه هستیم. مدیرعاملان صنایع استان به جای فکر کردن به راهکارهای افزایش صادرات به حل مشکل آب و برق فکر می‌کنند.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان اصفهان با بیان اینکه امروز مسئله مدیران عامل، توسعه تجارت نبوده و با مسائل ابتدایی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: از دولت سیزدهم خواستاریم به این مشکلات رسیدگی کنند تا فعالان صنایع بتوانند از فرصت‌های صادراتی بازارهای جهانی بهره ببرند.

کد خبر 586304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.