لزوم استفاده از علوم روز برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های روز گفت: برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان باید از علوم روز به‌ویژه علوم مرتبط با مباحث مالی استفاده کنیم، در غیر این صورت با تداوم شیوه‌های سنتی نمی‌توان به اداره شهر پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه_ در میزگرد تخصصی «راهکارهای فناوری مالی در خدمت اقتصاد شهری» اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان به دنبال آن است تا با تلاش بی‌وقفه، از فناوری‌های روز در تمامی زمینه‌های مرتبط با امور شهری بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: موضوع اداره کردن شهر اقدام ویژه و مشکلی است و شهرداری به عنوان خط اول ارائه خدمات به طور دائمی در معرض قضاوت شهروندان قرار دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری از جمله ارگان‌هایی است که مطابق با قانون باید به منظور پشتیبانی مالی انجام خدمات، هزینه امورات را به طور مستقیم از شهروندان دریافت کند، خاطرنشان کرد: این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که دیگر دستگاه‌های دولتی به دلیل استفاده از بودجه دولتی در هنگام ارائه خدمات به شهروندان به نسبت هزینه‌ای که انجام می‌دهند مبالغ کمتری از آنها دریافت می‌کنند و حتی در برخی موارد بدون دریافت هزینه وظایف محوله‌شان را انجام می‌دهند.

وی نگاه شهروندان در دریافت خدمات از شهرداری را نگاهی موشکافانه و ویژه دانست و گفت: برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان که اصلی‌ترین وظیفه شهرداری است، باید از علوم روز استفاده کرد، که مباحث مالی نیز از این امر مستثنی نیست و با بهره‌مندی بیش از پیش از علوم و فناوری‌های جدید می‌توان نقش بسزایی در رشد حل مسائل و ارائه خدمات حوزه مالی شهرداری داشت.

لزوم استفاده از سیستم‌های هوشمند برای اداره امور در شهرداری

رنجبر افزود: از اینکه بانک شهر به عنوان یک مجموعه و نهاد تخصصی، امور پشتیبانی از شهرداری‌ها را در بهره‌مندی از بازار مالی و سرمایه به عهده گرفته است خرسندیم، همچنین ضروری است تا از تمام متخصصان و علاقه‌مندان به مسائل مدیریت مالی شهرداری‌ها درخواست کنیم تا در موضوع اداره ارزان‌تر و بهره‌ورتر کردن امورات شهری این نهاد مردمی را در اداره امور شهر همراهی کنند.

وی در خصوص تأثیر استفاده از سیستم‌های هوشمند در فرایند عملیات‌های خدمت‌رسانی و اجرایی شهرداری گفت: به طور قطع استفاده از سیستم‌های هوشمند برای اداره امور در شهرداری می‌تواند از ظرفیت‌های مضاعف موجود در اطلاعات عملکردی شهروندان در شهر و با تحلیل رفتار استفاده‌کنندگان به تهیه نقشه راه دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن ارائه سرویس‌های شهری منجر شود که از جمله این حوزه‌ها حمل‌ونقل عمومی است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری مؤثر از فناوری‌های جدید به منظور هوشمندسازی امور اداره شهر، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در حال گسترش استفاده از ظرفیت‌های بازار مالی و بازار سرمایه در پشتیبانی از اداره شهر است که از جمله موضوعات حائز اهمیت و به‌روز شهرداری می‌توان به استفاده از خدمات برات کارت، تهاتر در بستر فضای تأمین مالی جمعی توسط صندوق‌های مشارکت جمعی و استفاده از ظرفیت تأمین مالی زنجیره تأمین شهرداری (SCF) اشاره کرد.

کد خبر 586292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.