با پیاده‌راه شدن چهارباغ، فروش واحدهای صنفی رونق گرفته است

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: اقدامات شهرداری برای پیاده راه‌سازی و تغییرات مبلمان آن، منجر به رونق کسب و کار واحدهای صنفی فروش آبمیوه و بستنی شده است.

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجا که آبمیوه و بستنی جزو اقلام غذایی گروه سه قرار دارد، قیمت‌گذاری آن باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد، البته قبلاً هم تقریباً قیمت‌گذاری بر همین روال انجام می‌گرفت.

وی افزود: اخیراً به اتحادیه اعلام شد که لازم است قیمت خاصی برای هر محصولی اعلام شود، بنابراین بر اساس وزن مشخص، قیمت خاصی از سوی اتحادیه به واحدهای صنفی اعلام شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان در رابطه با میزان فعالیت کسبه چهارباغ عباسی گفت: از این لحاظ که رفت و آمد بیشتری در این خیابان انجام می‌شود و به‌ویژه پس از اقدامات شهرداری برای پیاده راه‌سازی و تغییرات مبلمان آن، رونق واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی هم بیشتر شده است.

رنجبر اضافه کرد: در هر واحد صنفی، رعایت نکات بهداشتی و ارتکاب هر نوع تخلفی، از سوی ارگان‌های مربوطه مانند بازرسان رسمی و مردمی اتحادیه، اتاق اصناف، سازمان صمت و… بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا فراوانی چنین واحدهایی در این خیابان باعث تخریب چهره سنتی چهارباغ شده است؟ توضیح داد: همه شهرهای تاریخی در اغلب کشورهای دنیا دارای یک خیابان مانند چهارباغ با تعداد فراوانی از فروشگاه‌های مواد غذایی هستند به‌طوری‌که این نوع از مغازه‌ها جزو لاینفک یک خیابان و محل گردشگری محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری برای چهارباغ عباسی باعث رونق کسب و کار واحدهای صنفی مربوط به اتحادیه ما شده است، اما می‌توان با اجرای برنامه‌های جذاب و نشاط آور در همین محل، این خیابان را از لحاظ گردشگری رونق بخشید و شرایط شکوفایی اقتصادی بیشتری را فراهم آورد.

کد خبر 586257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.