نمایشگاه خواهرخوانده با استقبال خوبی روبه‌رو شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه تهران مورد استقبال شهرداران شهرهای خواهرخوانده و شهرداری‌های تهران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه تهران ۱۴۰۱، شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری اظهار کرد: این نمایشگاه در حال حاضر در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است که مورد استقبال شهرداران شهرهای خواهرخوانده و همچنین شهرداری‌های کلان‌شهر تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع استفاده از ظرفیت نوین دیپلماسی عمومی و پارلمانی، یکی از موضوعات مهم استفاده از ظرفیت دیپلماسی مدیریت شهری است که در این بخش با عقب‌ماندگی مفرط روبه‌رو هستیم و این همایش نقش بسزایی برای فعال کردن و انتقال ظرفیت‌ها و تولید و تجمیع پتانسیل‌ها در حوزه شهری دارد که می‌تواند صدایمان را به گوش جهانیان برساند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: حدود ۱۵ شهردار از کشورهای مختلف در این همایش حضور داشتند و مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته‌اند که در مراسم روز گذشته نیز شاهد حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور در این همایش بودیم و این همایش می‌تواند زمینه‌ای برای تعامل بین شهرهای خواهرخوانده و شهرهای کشور باشد و از این اقدام شهرداری تقدیر و تشکر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جامع از عملکرد و توانمندی‌های مناطق، معاونت‌ها، ستاد و صف در حوزه شهری، افزود: در این باب نیز یک نمایشگاه جامعی از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف به تصویر کشیده شده که این موضوع قابل تقدیر است.

توجه به رفع مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک

مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه، اظهار کرد: بیش از ۱۳ سال از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک می‌گذرد و کماکان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: شفافیت نداشتن فرایند و وجود قوانین موازی، وجود بروکراسی اداری و زمان‌بر، نبود دستورالعمل شفاف برخی خدمات دفاتر خدمات الکترونیک، اشکالات حقوقی، شفاف نبودن برخی از فرایندهای واگذاری خدمات به دفاتر الکترونیکی شهر، اعمال سلیقه توسط دفاتر خدمات الکترونیک و همچنین واگذاری برخی از وظایف حاکمیتی از سوی شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک بخشی از مشکلات این دفاتر محسوب می‌شود.

وی افزود: مطالعات و آسیب شناسی دفاتر و چشم‌انداز ارائه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک از مواردی بوده که در دستور کار شورای اسلامی شهر در دوره قبل قرار داشته است و در تاریخ دوم خرداد سال ۹۶، شورای وقت، شهرداری وقت را ملزم به اصلاح مصوبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران کرد و مدت زمان اجرای مصوبه را شش ماه تعیین کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با اشاره به پایان یافتن شورای پنجم و اینکه در این دوره هم لایحه پیگیر نشد، تصریح کرد: هشت ماه نیز از فعالیت این دوره از شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری می‌گذرد و هنوز لایحه مربوط به اصلاحیه دریافت تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک به شورای اسلامی شهر ارسال نشده است.

وی گفت: انتقاد از این رویه در خصوص ارسال لایحه ذکر شده و با توجه به موضوع بازنگری اصلاح صدور پروانه که در دستور کار این دوره از مدیریت شهری قرار دارد باید این لایحه هر چه سریع‌تر از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شود، همچنین از شهرداری تهران خواست علاوه‌بر ارسال لایحه بازنگری فرآیند دفاتر خدمات الکترونیک، لایحه ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر را نیز به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

عباسی افزود: استفاده نکردن از برخی از سامانه‌های شهرداری تهران علی‌رغم تمام زحماتی که برای بازگشت سایت و سامانه‌های شهرداری انجام شده است، اما هنوز در کمیسیون شهرسازی با اشکالاتی روبه‌رو هستیم، به آرشیو دسترسی وجود ندارد و خواهش می‌کنم که هرچه سریع‌تر این موانع برطرف شود، چرا که ادامه این اتفاق می‌تواند در مأموریت‌های شهرداری اثر منفی بگذارد.

کد خبر 586213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.