شهرداری جایگاه خاصی در کشور دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز قلم جایگاه نویسندگان را جایگاه بالایی در جامعه دانست و اظهار کرد: روز شهرداری‌ها و دهیاری نیز را گرامی می‌داریم، چرا که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند، اما در قانون اساسی هنوز هم جایگاه شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است.

وی ادامه داد: مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و مدیریت محلی به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ایران جا نیفتاده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی افراد مسائل کوچک را با نمایندگان در میان می‌گذارند، در حالی‌که وظایف نمایندگان در شورای اسلامی شهر و شهرداری است. اگر مردم محل، شورا و شهرداری مسائل محله‌ای را رفع کنند بسیاری از موازی کاری‌ها از بین خواهد رفت و هر دو مدیریت کلان و محله‌ای به جایگاه خود خواهند رسید به شرط اینکه حقوقی که باید به شهرداری پرداخت شود، عملیاتی باشد.

وی با بیان اینکه دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت کرده است، افزود: امیدواریم که روزی فرا برسد که جایگاه شهرداری و دهیاری و تفکیک وظایف این نهادها با سایر دستگاه‌ها قابل لمس باشد.

چمران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده به اعتقاد من رویداد خوبی بود و در حد توان دستاوردها به نمایش گذاشته شد، همچنین توصیه می‌کنیم که مردم از این نمایشگاه بازدید کنند. همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز اتفاق مهمی است که ۱۵ و ۱۶ تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید حواسمان باشد اگر از این بستر فراهم شده نتوانستیم جلب سرمایه‌گذار داشته باشیم، مدیریت شهری بتواند بر اساس ظرفیت‌های داخلی برنامه‌ریزی داشته باشد و وارد عمل شود.

کد خبر 586204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.