روزشمار اتمام خط یک قطار شهری تبریز آغاز می‌شود

شهردار تبریز گفت: از هفته آینده روزشمار اتمام خط یک قطار شهری تبریز آغاز می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سه ایستگاه باقی مانده از خط یک را امسال با فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار ضمن تبریک فرارسیدن روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: مبنای آنچه قانون اساسی در خصوص شهرداری‌ها و شوراها پیش‌بینی کرده، مشارکت دادن مردم در موضوعات شهری است تا خود مردم نسبت به اداره شهر مشارکت کنند.

وی یکی از مشکلات شهر تبریز را حمل‌ونقل و ترافیک شهری دانست و گفت: اتوبوسرانی، مترو، تقاطع‌های غیرهمسطح می‌توانند در حل معضل ترافیک مؤثر باشند. برای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز روزشمار نصب شده است. هفته آینده نیز روزشمار خط یک قطار شهری آغاز می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی، سه ایستگاه باقی مانده از خط یک امسال به فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه پل ارتش ۷۷ روز تا افتتاح می‌شود و پل رسالت و فهمیده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌ایم خیابان ۴۵ متری انقلاب است که یکی از آرزوهای دیرینه مردم آن منطقه بود و اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است، هم‌چنین مسیرگشایی‌های باقی‌مانده از سال‌های گذشته نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال هر منطقه حداقل دو مسیرگشایی را تحویل شهروندان دهد.

وی ادامه داد: به دنبال این نیستیم که عملکرد ارائه دهیم بلکه در صدد این هستیم مردم خود این موارد را احساس کنند. هر هفته قرار خدمات در مناطق شهرداری تبریز برگزار می‌شود و مدیران شهری و استانی در مناطق حضور پیدا می‌کنند و مشکلات احصا می‌شود. امیدواریم مردم ثمره این کارها را احساس کنند.

هوشیار با تبریک چهاردهم تیرماه، روز قلم به اصحاب رسانه و نویسندگان، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا، رسانه‌ها هستند. هر اندازه رسانه‌ها به وظایف خود درست عمل کنند، مدیران ما نیز خود را مکلف می‌دانند در آن مسیر وظایف خود را به نفع مردم به درستی انجام دهند.

وی با بیان این‌که نباید تبریز را با دیگر شهرها مقایسه کرد، گفت: آثار تاریخی ثبت شده در تبریز با هیچ کلان‌شهر دیگری برابر نیست، علاوه بر آن ظرفیت‌های طبیعی مثل چهارفصل بودن، وجود مردم فهیم و شعرا و ادبای بزرگ در این دیار نشان می‌دهد که باید به این موارد نیز توجه کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: گردشگرانی که در سه ماهه نخست امسال به تبریز سفر کرده‌اند، ۳۰۰ درصد نسبت به دوران کرونا و صددرصد نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش داشته‌اند.

کد خبر 586188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.