اهمیت استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای همکاری با شهرهای مختلف جهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌توان از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارتباط بهتر با کشورهای مختلف جهان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا نادعلی، امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، اظهار کرد: حضور بخش‌های مختلف مجموعه مدیریت شهری مانند سازمان‌ها، مناطق، شرکت‌های زیرمجموعه مدیریت شهری تهران و ارائه تمام دستاوردها، تولیدات و تجهیزات مدیریت شهری برای عموم و کارشناسان حوزه شهر می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه فعالیت‌های مدیریت شهری تهران و جذب همکاری‌های بیشتر برای شهرداری تهران باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده بسیاری از کشورهای مختلف دنیا به منظور شرکت در این نمایشگاه، ادامه داد: مدیریت شهری در طول سال‌های گذشته تعامل خوبی با دیگر شهرهای مختلف جهان داشته است و با برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از شهرهای دنیا که با تهران خواهرخواندگی دارند در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته‌اند و بسیاری از کشورهای جهان نیز در این نمایشگاه غرفه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کشورهایی مانند تاجیکستان، عراق، کوبا و قرقیزستان در این نمایشگاه حضور داشتند که این موضوع می‌تواند در تعامل تهران با دیگر شهرهای دنیا در حوزه مدیریت شهری نکته مثبتی باشد.

وی با اشاره به دیدار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهری تهران با نمایندگان برخی از کشورهای مختلف دنیا و شهرهای خواهرخوانده با پایتخت، افزود: نشست مشترکی با برخی از نمایندگان شهرها و کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه داشتیم؛ نکته قابل توجه این است که نمایندگان کشورهای مختلف بر تبادلات سازنده فکری، دانش، توانمندی‌های مشترک بین شهرداری تهران و شهرداری‌های کشور مبدا خود تاکید داشتند.

نادعلی تصریح کرد: از سوی دیگر نگاه مثبت به جمهوری اسلامی ایران و تبادل تجربه و کمک‌های مدیریتی مشترک در حوزه مدیریت شهری در این نشست‌ها وجود داشت و در مدیریت شهری تهران بر تبادلات فرهنگی و همکاری‌های دوجانبه تاکید ویژه‌ای داشتیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی شهری برای تبادل‌های مختلف اهمیت دارد، افزود: دیپلماسی شهری یکی از موضوعات مهم بین کشورها است و در مدیریت شهر تهران به دنبال ارتباط برقرار کردن با دیگر شهرهای مختلف جهان هستیم؛ باید توجه داشت که بعضی از کشورها و شهرهای جهان نقاط مشترک فرهنگی با کشور ایران دارند و به دنبال این موضوع تبادل‌های اقتصادی و سیاسی شکل و قوت می‌گیرد؛ مدیریت شهری تهران نیز در حوزه دیپلماسی شهری روابط گسترده‌ای دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد این موضوع هستیم که شهردار هاوانا برای شرکت در این نمایشگاه مسافت زیادی را طی می‌کند، نشان از روابط خوب دیپلماسی شهری تهران با هاوانا و دیگر شهرهای مختلف دارد.

وی گفت: از سوی دیگر تهران ارتباط خوبی با ملت‌هایی دارد که از نظر فرهنگی به کشور نزدیک هستند که می‌تواند کمک سازنده‌ای برای تبادلات مختلف در جهان باشد، کشورهایی مانند عراق و تاجیکستان نقاط مشترک زیادی از نظر فرهنگی با ایران اسلامی دارند که این موضوع باعث می‌شود در چهارچوب دیپلماسی شهری بتوانیم راحت‌تر تبادل فرهنگی، اقتصادی و دیگر همکاری‌های بین‌المللی را دنبال کنیم و این موضوع در راستای منافع کشور است.

نادعلی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارتباط بهتر با کشورهای مختلف جهان استفاده کرد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند باعث ایجاد گشایش همکاری‌های جدید بین شهرهای مختلف جهان با تهران شود و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بین‌المللی از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استفاده کرد.

کد خبر 586114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.