ارتقای حقوق معلمان بر پایه عدالت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ارتقای حقوق معلمان بر پایه عدالت» نوشت: طی هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه‌بندی در وزارت آموزش و پرورش وارد عملیات اجرایی می‌شود.

با ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان که ۱۲ تیرماه به تصویب هیئت وزیران رسید، تکلیف مشمولان رتبه‌بندی، نحوه تبدیل وضعیت نومعلمان، امتیازات و شرایط لازم برای احراز رتبه‌های پنج‌گانه و میزان افزایش حقوق ناشی از رتبه‌بندی مشخص شد.

طبق ماده ۱۵ این قانون میزان افزایش حقوق ناشی از رتبه‌بندی در فیش حقوقی مشمولان اعلام شده است؛ با تعیین رتبه مشمول توسط هیئت ممیزه ذی‌ربط، فوق‌العاده رتبه‌بندی مطابق ماده ۶ قانون به ترتیب برای رتبه‌های پنج‌گانه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب ۴۵ درصد، ۵۵ درصد، ۶۵ درصد، ۷۵ درصد و ۹۰ درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل در حکم کارگزینی مشمولان، به‌صورت جداگانه درج و ماهانه پرداخت می‌شود.

رتبه‌بندی با انجام اصلاحات وارده در نهایت روز یکشنبه _دوازدهم تیرماه_ از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرا، ابلاغ شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، دوشنبه _سیزدهم تیرماه_ پیرامون زمان اجرای رتبه‌بندی گفت: «بر اساس آئین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران، شیوه‌نامه نهایی قانون رتبه‌بندی معلمان در دست تدوین است؛ این شیوه‌نامه شامل جزئیاتی است که هیئت‌های ممیزه باید بر اساس آن کار کنند.

تلاش ما بر این است که با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی طی هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه‌بندی در داخل وزارتخانه وارد عملیات اجرایی شود.»

ارتقای حقوق معلمان برپایه عدالت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «غرش پهپادهای حزب‌الله بر سر «کاریش»» نوشت: درحالی که مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزها و منابع دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در جریان است و آمریکا تلاش می‌کند مذاکرات را به نفع اسرائیل تمام کند، حزب‌الله برای اینکه نشان دهد در دفاع از حقوق ملت لبنان جدی است، سه پهپاد شناسایی را بر سر سکوهای گازی اسرائیل در دریای مدیترانه ارسال کرد که مأموریت خود را با موفقیت انجام دادند.

زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی در میادین گازی مشترک با لبنان در دریای مدیترانه، سبب شده است حزب‌الله با قاطعیت با دشمن صهیونیستی رفتار کند. حزب‌الله شنبه شب در بیانیه‌ای ارسال سه پهپاد شناسایی به منطقه مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را تأیید کرده است.

در این بیانیه آمده است: سه پهپاد غیرمسلح را به سوی منطقه مورد اختلاف در میدان کاریش در جنوب لبنان در یک عملیات شناسایی ارسال کردیم. مقاومت اسلامی لبنان این عملیات را موفقیت‌آمیز دانست و اعلام کرد که با این پهپادها مأموریت لازم به صورت مطلوب و مناسب انجام و پیام ابلاغ شد. این پهپادها را دو گروه شهید جمیل سکاف و مهدی یاغی ارسال کرده‌اند.

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نمره قبولی نان کارتی» نوشت: وزارت اقتصاد از اجرای سراسری طرح «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان» در کل کشور تا پایان تیر خبر داد طرحی که جلوی ۴۰ هزار میلیارد تومان هدررفت یارانه آرد و نان را می‌گیرد.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش عملکرد طرح مهیا «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان» مطرح شد که نشان می‌دهد اجرای آن تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

بر این اساس ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و این رقم تا پایان تیرماه به صددرصد خواهد رسید. طبق این گزارش، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که تاکنون ۴۰ درصد یارانه آرد به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان هدر می‌رفت، اما با راه‌اندازی کامل این طرح از وقوع چنین هدررفتی جلوگیری خواهد شد.

اردیبهشت امسال بود که طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان زنجان کلید خورد. طرحی که کنترل قاچاق یا عرضه خارج از شبکه آرد و نان و رساندن یارانه آرد به مصرف کننده نهایی را پیگیری می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که تا پیش از این و در سایه اجرای سیاست کور ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا، این کالاها پس از واردات مواد اولیه خود، به طریق مختلف به خارج از کشور قاچاق شده‌اند، به طوری که طبق اظهارات میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، گاه کشورهای همسایه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از دارو، روغن و آرد مشمول دلار ۴۲۰۰ ارتزاق می‌کردند.

به این ترتیب جزئیات این طرح از این قرار است که با کمک کارتخوان‌های مخصوص نانوایی، قیمت نان برای مصرف کننده هیچ افزایشی نخواهد داشت و تنها به ازای فروش نان به مصرف کننده، یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود.

اظهارات مسئولان وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که براساس این طرح وضعیت فروش نانوایی‌ها با سامانه‌های هوشمند، رصد خواهد شد تا هرگونه عرضه غیرمتعارف شناسایی شود.

در تاریخ هشتم خرداد، محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد در خصوص جزئیات این طرح که در استان زنجان در حال اجرا بود، گفته است: هم‌اکنون اطلاعات دقیق، شامل ساعت شروع و اتمام کار نانوایی‌ها، فاصله و مبلغ تراکنش‌ها (که باید تناسب با خرید نان مردم داشته باشد)، تنوع کارت‌های بانکی مورد استفاده و حجم خرید نان توسط مردم به صورت لحظه‌ای در حال پایش است که این کمک می‌کند، رفتارهای غیر متعارف احتمالی در خصوص نان، قابل رصد باشد.

ارتقای حقوق معلمان برپایه عدالت

کد خبر 586086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.