لزوم تجمیع داده‌ها در راستای ارزش آفرینی

یک کارشناس حوزه فناوری‌های مالی گفت: داده‌ها فارغ از اینکه هرکدام چه ارزشی دارند، وقتی کنار هم تجمیع می‌شوند، برای ما تولید ارزش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عماد ایرانی در امروز _دوشنبه سیزدهم تیرماه_ در نشستی با عنوان راهکارهای فناوری مالی در خدمت اقتصاد شهری اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبی که تقریباً در سه سال گذشته در شهرداری تهران اتفاق افتاد، داده باز (open data) بود.

وی افزود: شهرداری تهران با ایجاد فضایی تحت عنوان "تهران من" تمام اطلاعات شهری شامل داده حمل‌ونقل، آلودگی، داده مرتبط با خدمات مالی، فضاهای شهری را توسط بخش‌های مختلفی ارائه می‌دهد.

این کارشناس حوزه فناوری‌های مالی تصریح کرد: خیلی از داده‌هایی که ما جمع آوری می‌کنیم فارغ از استفاده‌های بیرونی، برای حوزه مخصوص به خودشان به خوبی قابل استفاده هستند؛ درواقع داده‌ها فارغ از اینکه هرکدام چه ارزشی دارند، وقتی کنار هم تجمیع می‌شوند، برای ما تولید ارزش می‌کنند.

ایرانی گفت: سازمان تاکسیرانی تهران استعلامی مبنی بر اینکه رانندگان چه زمانی به لاستیک احتیاج دارند، انجام داد و دید تعداد زیادی راننده ابتدای تابستان نیازمند تعویض لاستیک هستند؛ سازمان تاکسیرانی لاستیک مورد نیاز رانندگان را به صورت گروهی خریداری کرد و در نهایت هزینه‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی در پایان گفت: داده‌ها فارغ از اینکه خودشان چقدر بزرگ هستند، کجا و توسط چه واحدی تولید و به چه چیزی مرتبط می‌شوند، وقتی در مقیاس بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند به ارزش و اطلاعاتی تبدیل می‌شوند که ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم.

کد خبر 586045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.