پروژه‌های بزرگ اهواز نگاه ملی می‌طلبد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در دیدار شهردار اهواز با معاون اول ریاست جمهور ۵۰ هزار تن قیر به اهواز اختصاص داده شده است؛ انتظار می‌رود نمایندگان اهواز با پیگیری‌های خود این دستور را اجرایی و قیر مورد نیاز شهر اهواز را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد سراج امروز دوشنبه_ سیزدهم تیرماه_ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: نگاه و فرهنگی که نماینده ولی فقیه در خوزستان به تبعیت از مقام معظم رهبری در دستورکار خود قرار داده است الگویی بسیار خوب برای مسئولین در سطح کلان است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اهواز تاکنون در راستای وظایف خود تلاش کرده و به وضعیت موجود نیز رضایت نخواهد داد چرا که دورنمای مطلوبی را برای شهر اهواز پیش بینی می‌کنیم و در این راستا با همکاری شهرداری اهواز تلاش خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری اهواز تصریح کرد: اجرای طرح هر هفته چند افتتاح و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اتفاقی خوبی است چرا که برخی از آنها نزدیک به ده سال رها شده بودند؛ تاکنون ۱۰ هفته از طرح اجرا شده و ضمن اینکه مدیران شهری در میان شهروندان حاضر می‌شوند موجب تحقق روحیه امید در مردم است؛ امیدوارم تا پایان این طرح، پروژه‌های مورد دغدغه مردم به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: برای جابجایی حدود یک هزار ۶۵۰ واحد مسکونی در مناطق پرخطر، منبع آب توسط مجموعه مسکن و شهرسازی در منطقه سپیدار در حال ساخت است؛ انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این واحدها به بهره برداری برسد تا شهروندان از این پهنه خطر خارج شوند و از طرفی مجموعه منبع آب به مجموعه توریستی و گردشگری تبدیل شود.

سراج ضمن انتقاد از وضعیت برق اهواز ادامه داد: طبق گزارشات دریافتی بسیاری از آتش سوزی‌های صورت گرفته در منازل به نوسانات برق برمی‌گردد؛ اخیراً برق برخی از محله‌های اهواز بدون اطلاع قبلی قطع می‌شود که این اتفاق زیبنده و شایسته نیست؛ ممکن است هزینه مالی ناشی از آسیب دیدگی وسایل برای شهروندان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: مشخص نبودن خط مرزی جداکننده شهرهای اهواز و کوت عبداله موجب ایجاد مشکلاتی برای محله مرزی شده است به گونه‌ای که کوی مشعلی در یک نابسامانی و بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ با وجود تاکید استاندار تاکنون اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته است این مشکل باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز یادآور شد: نزدیک به یکصد میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده ماه‌های فروردین و اردیبهشت شهرداری اهواز و حق طبیعی شهروندان هنوز واریز نشده است؛ در حالی که این مبلغ باید صرف هزینه‌های عمرانی شهر اهواز شود گویا به حساب‌های ملی واریز شده است. هنوز بخش قابل توجهی از کارمندان شهرداری حقوق خود را دریافت نکرده‌اند چرا که عوارضی که باید از طرف سازمان امور مالیاتی پرداخت شود هنوز به حساب شهرداری واریز نشده است و این مسئله در حال تکرار است؛ کوتاهی سازمان امور مالیاتی در این خصوص قابل پذیرش نیست.

وی با انتقاد از نبود شفاف سازی نحوه اختصاص حق آلایندگی به شهرداری اهواز اضافه کرد: ماه گذشته نخستین قسط از شش هزار میلیارد تومان عوارض حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد، اما چرا سهم اهواز کم است؟ در حالی که بر اساس داده‌ها و اطلاعات موجود انتظار دریافت مبالغ بیشتری داشتیم.

سراج با اشاره به دیدار شهردار اهواز با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در سطح کلان شهر برای توسعه اهواز اهتمام خوبی وجود دارد و دستورات قابل توجهی در این خصوص صادر شده است؛ باید این موارد پیگیری شود. تاکنون در مجلس یازدهم دو بودجه برای شهر اهواز به تصویب رسیده است، اما هیچ مبلغی برای پروژه‌های عمرانی در اهواز اختصاص پیدا نکرد؛ پروژه‌های کلان اهواز باید به عنوان پروژه ملی تعریف شوند.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تأمین نشدن قیر و آسفالت معابر امروز یکی از مشکلات اساسی شهر اهواز است. در دیدار شهردار اهواز با معاون اول ریاست جمهور ۵۰ هزار تن قیر به اهواز اختصاص داده شده است؛ انتظار می‌رود نمایندگان اهواز با پیگیری‌های خود این دستور را اجرایی و قیر مورد نیاز شهر اهواز را تأمین کنند.

کد خبر 586028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.