شهدای گمنام در عرش شناخته‌شده هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند؛ آن‌ها مادیات را کنار گذاشتند و به نقطه وصل رسیدند. نامشان مهم نیست و ما به اشتباه می‌گوییم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰ سردار دلاور شهید بانک‌های کشور و تشییع و تدفین دو شهید گمنام اظهار کرد: شهید زنده و جاودانه است و نمونه آن حضور این دو فرزند شهید برومند این آب و خاک در این مکان مهم و مقدس است. شهیدان آن قدر عظمت پیدا می‌کنند که حتی اگر ناشناخته هم باشند، مردم به آنها تمسک می‌جویند و برای درددل و حل مشکلات‌شان به سراغ آن‌ها می‌روند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را به آنها می‌گویند و انتظار کمک از شهدا دارند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مقام فوق‌العاده و احساس معنوی که شهدا به ملت ایران دادند، گفت: شهدا و ایثارگران پس از قرن‌ها در جنگ تحمیلی به دشمن مسلح اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند. اینکه دستگاه‌ها علاقه‌مند هستند که شهدای گمنام در محوطه محل کار آن‌ها باشند، برای این است که وقتی از کنار مزار شهدا عبور می‌کنند و چشم آن‌ها به مزار مطهر شهدا می‌افتد احساس تقرب به خدا می‌کنند.

وی افزود: شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند و مادیات را کنار گذاشته و به نقطه وصل رسیدند. نام آن‌ها مهم نیست، ما به اشتباه می‌گوئیم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: این دو شهید با این مأموریت به بانک ملی آمدند و خودشان انتخاب کردند که دوستان نظام بانکی کشور به ویژه بانک ملی را متوجه این موضوع کنند که شهدا گرانقدر بودند و با نثار جان خود عظمت، عزت، فهم و بصیرت به ما هدیه دادند و ما باید مسیر آن‌ها را ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر مدیران و کارمندان هر روز را با یاد و نام شهدا آغاز کنند و به این توجه کنند که شهدا به خاطر خدمات آن‌ها در راه انقلاب می‌توانند، شفیع آن‌ها باشند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

کد خبر 585993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.