لزوم ارجاع پرونده میدان الغدیر ۲ اهواز به سازمان بازرسی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه پرونده میدان الغدیر دو باید به سازمان بازرسی ارجاع شود گفت: با توجه به میزان تولید نفت در خوزستان نباید قیر را از سایر استان ها طلی کنیم، با سکوت نمایندگان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولین مطالبه‌ی مردمی برآورده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید دغاغله امروز _دوشنبه، سیزدهم تیرماه_ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: عید غدیر خم یکی از اعیاد مهم مذهبی است، لذا از شهرداری اهواز انتظار می‌رود با توجه نزدیک شدن به آن نسبت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌های این عید تلاش کند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهروندان تهیه میوه و تره بار مورد نیاز خود است، فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر دو با مشکلات زیادی روبه‌رو است، از اداره کل بازرسی خوزستان و دادستان اهواز تقاضامندیم در این زمینه وارد شده و به حق طبیعی مردم رسیدگی کنند، همه می‌دانیم که در این خصوص ترک فعل‌های انجام شده است، افرادی که در زمان مسئولیت خود ترک فعل انجام شده و به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند، برخورد جدی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: راه‌اندازی فاز دوم میدان الغدیر که زندگی بیش از یک میلیون نفر جمعیت ساکن شهر اهواز را تحت‌الشعاع قرار داده است، خارج از نوبت رسیدگی شود، چرا که با شرایط اقتصادی موجود شهروندان به سختی می‌توانند میوه را با قیمت‌های بالا خریداری کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شهرداری توانایی رسیدگی به پرونده این میدان را ندارد، انتظار می‌رود برای رفع مشکلات شهروندان شورای اسلامی شهر اهواز هرچه سریع‌تر به اداره کل بازرسی استان ارجاع دهند.

دغاغله ادامه داد: سیمای شهر اهواز ناهمگون دیده می‌شود به گونه‌ای که عرض معابر با کد ارتفاع ساختمان‌ها همخوانی ندارد، لذا عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد، با وجود مشکلات موجود در شهرداری اهواز انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر با تصویب طرحی عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز در هفت سال گذشته بررسی، برای مردم شفاف‌سازی و با متخلفان برخورد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به افتتاح مترو در سایر کلانشهرها، مردم اهواز نیز چنین انتظاری دارند با این حال هنوز سرمایه چند هزار میلیاردی شهرداری اهواز در زیر زمین است بدون اینکه از آن بهره‌برداری شود، تا چه زمانی باید وضعیت اهواز این گونه باشد، افتتاح مترو مطالبه جدی مردم اهواز است، دولت باید تسهیلاتی که در سالیان گذشته به اهواز اختصاص می‌داد را پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: در یک شهر کوچک با وجود یک نماینده در مجلس هشت هزار تن قیر مورد نیازشان تأمین شد اهواز با داشتن سه نماینده نمی‌تواند ۳۰ هزار تن قیر را برای آسفالت معابر تأمین کند؟ ضمن قدردانی از تلاش شهرداری اهواز با وجود مشکلات فراوان برای اختصاص بودجه تأمین قیر، خواهشمند هستیم منابعی که صرف پروژه‌های عمرانی شوند تنها صرف تأمین قیر نشود، چرا که قیر باید از منابع ملی تأمین شود.

وی اضافه کرد: در خوزستان چندین برابر سایر استان‌ها تولید نفت داریم، با وجود این میزان نفت تولیدی، نباید قیر را از سایر شهرها مطالبه کنیم، بلکه از طریق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت معابر مطالبه جدی مردم مناطق کم برخوردار است، آسفالت اجرا نمی‌شود مگر اینکه توانایی تأمین قیر داشته باشم، با سکوت نمایندگان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان مطالبه مردمی برآورده نمی‌شود، ما انتخاب شده‌ایم تا در طول چهار سال شهر خود را دگرگون کنیم و کارون را به جای خشکاندن زیبا کنیم، باید در حوزه‌های مختلف به مطالبات مردمی رسیدگی شود.

کد خبر 585989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.