محدودیت شدید اسکوترهای برقی در فضاهای عمومی بلژیک

مسئولان بلژیک تصمیم گرفته‌اند که قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌تری را برای استفاده از اسکوترهای الکترونیکی در خیابان‌های این کشور به اجرا بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بلژیکی با استناد به تعداد فزاینده حوادث و صدمات مربوط به اسکوترها و همچنین با درک مفید بودن آنها، محدودیت سنی جدیدی را برای کاربران آن‌ها اعمال کرده‌اند؛ سواران باید بیشتر از ۱۶ سال داشته باشند.

علاوه بر این، استفاده از اسکوتر در پیاده‌روها حتی با سرعت پایین نیز غیرقانونی می‌شود و مناطق پارکینگ مشخصی برای اسکوترهای الکترونیکی ایجاد خواهد شد. به همین ترتیب، حضور دو سوار بر یک اسکوتر ممنوع خواهد بود. این قانون در شرایطی وضع شد که استفاده از اسکوترهای الکترونیکی با افزایش تصادفات و برخورد با عابران پیاده مرتبط بوده است.

اگرچه این قانون کل قلمرو بلژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما مشخص است که اسکوترهای الکترونیکی بیشتر بر ترافیک و تردد در فضاهای عمومی بزرگترین شهرهای کشور تأثیر گذاشته است. طبق آمار پلیس فدرال، در سال ۲۰۲۱ تنها در منطقه فلاندر ۵۳۳ تصادف جراحتی مربوط به این وسایل ثبت شده است؛ به عبارت دیگر، بیش از ۱۰ مورد در هر هفته.

محدودیت شدید اسکوترهای برقی در فضاهای عمومی بلژیک

قوانین جدید برای تمام وسایل حرکتی موتوری (اسکوترهای الکترونیکی و تک‌چرخ‌ها) اعمال می‌شود، هرچند استثناهایی برای افرادی با قدرت تحرک کم مانند کاربران ویلچر برقی وجود دارد.

منطقه بروکسل قانون جدید فدرال را به تصویب رسانده است، اما چند قانون اضافی را که فقط در قلمروی آن اعمال می‌شود، به اجرا گذاشته است که باعث می‌شود اسکوترهای الکترونیکی در آنجا به شدت کنترل شوند. برای مثال سرعت هشت کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت مجاز اسکوترهای الکترونیکی در منطقه عابر پیاده در مرکز شهر خواهد بود.

بارت دهندت، عضو شورای شهر در امور جابه‌جایی شهر بروکسل، در این رابطه توضیح داد: "والدین، فرزندان آنها و افرادی که مشکلات حرکتی دارند دیگر در مناطق عابر پیاده احساس راحتی نمی‌کنند. اکنون با این تصمیم، مناطق عابر پیاده بار دیگر به فضایی انحصاری برای شهروندان تبدیل خواهد شد."

محدودیت شدید اسکوترهای برقی در فضاهای عمومی بلژیک

کد خبر 585971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.