فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد

شهردار اصفهان گفت: با رونمایی از سامانه «توسعه هوشمند شهر» و به دنبال آن صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد. 

علی قاسم‌زاده در حاشیه برگزاری جلسه شهرداران شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر با وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این جلسه، نمایندگان بعضی از شهرداری‌ها مشکلاتی را مطرح کردند و وزیر کشور نیز با جمع‌بندی مسائل، وظایف جدیدی را برای شهرداری‌ها مقرر کرد و در این راستا قول داد چنانچه شهرداری‌ها با مشکل مواجه شدند، برای رفع آن از منابع مالی و قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شهرداران شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر با وزیر کشور، مسائل مشترک شهرها مطرح شد، افزود: در این جلسه، حضور اصفهانی‌ها پر رنگ بود، زیرا ۹ نفر از اصفهان که در حال حاضر به عنوان شهردار در سایر شهرهای کشور از جمله اهواز، قم و نجف‌آباد مشغول فعالیت هستند، در جلسه حضور داشتند.

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»، گفت: در ۹ ماه نخست فعالیت، ریل‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تحقق این شعار را انجام دادیم و در حال حاضر به تدریج اتفاقات را رونمایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته شاهد رونمایی از سامانه «توسعه هوشمند شهر» و به دنبال آن صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان بودیم، خاطرنشان کرد: صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری تحولی بزرگ در حوزه خدمات شهرسازی است و پیامدهای مثبت زیادی از جمله برچیدن سفره دلالی و واسطه گری را به همراه خواهد داشت، در واقع فرایند شهرسازی در اصفهان به نفع مردم تغییر کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی my.isfahan.ir وارد سامانه توسعه هوشمند شهر شوند، گفت: یکی از مزیت‌های این سامانه ۲۴ ساعته بودن آن در تمام روزهای هفته است، بر این اساس الزامی برای انجام امور در ساعات اداری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: شهروندان با ورود به این سامانه می‌توانند بر روی موقعیت ملک خود کلیک کنند و از موقعیت و شرایط ساخت‌وساز آن آگاه شوند و مسائل مالی را شفاف مشاهده کنند، همچنین زمان بازدید مأمور شهرداری را مشخص کنند.

قاسم‌زاده گفت: حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندان پایه و اساس رونمایی از سامانه «توسعه هوشمند شهر» بوده است که امیدواریم مردم این هدیه کوچک را از ما بپذیرند و منتظر هدایای بعدی شهرداری باشند.

کد خبر 585968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.