ایثارگران نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جلال سیانی با بیان اینکه همچنان فراگیری ویروس کرونا در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها آمار ابتلاء و بستری در حال افزایش است و لازم است خانواده‌های شهدا و جانبازان نسبت به ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ماسک زدن و همچنین تزریق دوز چهارم واکسن علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ایثارگران بالای ۷۰ سال و همچنین افراد دارای نقص سیستم ایمنی از قبیل هموفیلی، تالاسمی، پیوند عضو، HIV مثبت، MS، مبتلایان سرطان، دیالیز و مصرف‌کنندگان داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی می‌توانند نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کووید -۱۹ خود اقدام کنند. همچنین توصیه شده است که تزریق دوز چهارم برای آنها، چهار ماه پس از تزریق دوز سوم صورت پذیرد و نوع واکسن نوبت چهارم ترجیحاً مشابه واکسن نوبت سوم باشد.

سیانی با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در شرایط فعلی به سایر گروه‌های ایثارگرانی که بر اساس پروتکل‌ها شرایط تزریق دوز چهارم را ندارند، توصیه می‌شود از حضور در اجتماع و مکان‌های شلوغ پرهیز و موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد، کادر بهداشت و درمان مرتبط با ایثارگران نیز نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای خود اقدام کنند و کارکنان بنیاد نیز نسبت به ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار اهتمام ورزند.

کد خبر 585904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.