فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع خارجی منتفی شد

وزیر راه‌وشهرسازی از منتفی شدن فروش بلیت پروازهای داخلی به نرخ دلاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، رستم قاسمی از منتفی شدن فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی خبر داد و اظهار کرد: از این به بعد فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار را نخواهیم داشت؛ این موضوع دیروز _یکشنبه دوازدهم تیرماه_ نیز به ایرلاین‌ها به صورت مکتوب ابلاغ شده است؛ در جلسه‌ای هم که دیروز مدیران ایرلاین‌ها با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌اند، این ممنوعیت به آن‌ها اعلام شده است.

وی افزود: هیچ ایرلاینی حق ندارد بالاتر از آنچه در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، اقدام به فروش بلیت پرواز داخلی کند.

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: مردم گران‌فروشی را به ما منتقل کنند. دستور داده‌ایم در فرودگاه‌های کشور میز بازرسی گذاشته شود تا مردم مراجعه کرده و گران‌فروشی را گزارش دهند.

گفتنی است ۱۰ روز قبل بخشنامه‌ای در خصوص فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و اجرای آن از سوم تیر ماه از سوی هشت ایرلاین آغاز شد و به تدریج سایر ایرلاین‌ها هم به آن پیوستند که از این به بعد این موضوع منتفی شده است.

پیش از این نیز سید رضا فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت گردشگری و نیز معاون گردشگری این وزارت خانه مخالفت وزارت مذکور با فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیرایرانی را اعلام کرده بودند.

حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری هم پیش‌تر اعلام کرده بود این تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی بوده و این سازمان با اجرای این طرح موافق بوده است.

وزارت امور خارجه نیز در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری مخالفت خود با فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی را اعلام کرده بود.

کد خبر 585884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.