هوای اصفهان ناسالم برای عموم است/تمام ایستگاه‌ها در وضعیت قرمز و بنفش

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه _سیزدهم تیرماه_ در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرارگرفتن روی شاخص ۱۸۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه _سیزدهم تیرماه _در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۸۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۲۴۱ در وضعیت هوای بسیار ناسالم برای عموم (بنفش) قرار دارد.

ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۹، استانداری با شاخص ۱۷۴، باهنر با شاخص ۱۷۵، جی با شاخص ۱۷۶، رودکی با شاخص ۱۸۷، فرشادی با شاخص ۱۷۲، فیض با شاخص ۱۷۶، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۷۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

درحال‌حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز شهر اصفهان، شاهین‌شهر، مبارکه و سجزی است که شاخص کیفی هوای سجزی با قرار گرفتن روی عدد ۲۱۶ بسیار ناسالم (بنفش) و مبارکه با عدد ۱۸۴ و شاهین‌شهر با شاخص ۱۶۸ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شد.

همچنین کارگروه اضطرار آلودگی هوا ساعت ۲۲ شب گذشته _ دوازدهم تیرماه_ برگزار شد و طبق مصوبات این کارگروه تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و آموزشی در فضای باز به ویژه در شهرستان‌های اصفهان، هرند، کوهپایه، ورزنه، جرقویه، نائین، خورو بیابانک، فلاورجان، اردستان، نجف‌آباد، برخوار، شاهین‌شهر و میمه و خمینی‌شهر لغو شده و علاوه بر موارد ذکر شده لازم است فعالیت‌های عمرانی صنعتی و معدنی توأم با ایجاد گردوغبار (آسیاب، سنگ‌کوبی، برداشت، حمل و نقل و ریزش) در مناطق یاد شده متوقف شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است.

کد خبر 585876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.