واکنش دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به تبلیغ جنجالی دومینو

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان کلیپ منتشر شده برای تبلیغ بستنی دومینو را استفاده ابزاری از زن دانست و گفت: تکرار این موارد نشان می‌دهد متخلفان درک درستی از دستورات دین ندارند و علاقه‌مند نیستند خود را با قوانین وفق دهند. بنابراین بهترین راه حل برخورد سخت و قانونی با آنها است.

احمد عبدالهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به تبلیغ جنجالی دومینو اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف وجود دارد این است که قوانین وجود دارد اما به آنها عمل نمی‌شود و کسی این موضوع را به صورت درست و دقیق مطالبه نمی‌کند حتی در صورت وجود مطالبه و اعلام جرم نیز به درستی به تخلفات رسیدگی نمی‌شود.

وی کلیپ منتشر شده برای تبلیغ بستنی دومینو را استفاده ابزاری از زن دانست و افزود: در فرهنگ ۱۴۰۰ ساله اسلام اهمیت زیادی به مقام زن داده شده است، تا پیش از اسلام زن ملک تلقی و مانند کالا خرید و فروش می‌شد، زنان حتی در جایگاه شهروند درجه سه هم قرار نمی‌گرفتند اما اسلام به زن عزت داد، مقام او را بالا برد و آیات متعددی در این‌باره نازل شد که زن و مرد در رسیدن به مقامات عالی هیچ تفاوتی ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با اشاره به روایاتی که مقام زن را بالاتر از مرد قرار می‌دهد، گفت: روایاتی مانند «الْجَنَّةُ تَحْتَ أقْدامِ الْأُمَّهاتِ» یا بخشش گناهان مادر با به دنیا آمدن فرزند نشان‌دهنده ارزش و اهمیت زن در فرهنگ اسلام است، همچنین در دین ما حقوق مادی و معنوی مانند مهریه، نفقه و حق مسکن برای زن در نظر گرفته شده است اما بعضی مجموعه‌ها مقام زن را آنچنان تنزل می‌دهند که به عنوان ابزار تبلیغاتی برای کسب درآمد یک تولیدکننده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه چنین نگاهی در شأن یک مسلمان ایرانی نیست، خاطرنشان کرد: در گذشته نیز موارد مشابهی از این تخلف اتفاق افتاد، از جمله انتشار کلیپ مشابهی از سوی همین شرکت که با اعتراض ستاد مرکزی روبه‌رو شد، حتی مسئولان شرکت به ستاد امر به معروف دعوت شدند و تعهد دادند که این موارد تکرار نشود.

عبدالهی‌نژاد تکرار این تخلف را به دلیل نداشتن درک درست از دستورهای دین دانست و افزود: متخلفان علاقه‌مند نیستند که خود را با قوانین وفق دهند بنابراین بهترین راه حل این است که چنین مواردی را منکرات منکرساز بنامیم.

وی بی‌حجابی را تخلف یک فرد دانست که با تذکر و نصیحت قابل رفع است و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این افراد دل در گروی انقلاب دارند و مردم همین کشور هستند. سردار شهید سلیمانی نیز معتقد بود آنها مانند دختر من هستند، باید به افراد بی‌حجاب تذکر داد و عبور کرد اما قانون برای کسانی که فرهنگ لاابالی‌گری را ترویج می‌دهند، جرم‌انگاری کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان استفاده ابزاری از زنان و کودکان را خلاف قانون حمایت از کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: چنین تبلیغاتی فرهنگ بی‌عفتی و بی‌حجابی را در جامعه ترویج می‌دهد، بنابراین راهی جز برخورد قانونی و سخت با آنها وجود ندارد زیرا برخورد با چنین تخلفاتی که بی‌عفتی را رواج می‌دهند به طور حتم بازدارنده خواهد بود.

کد خبر 585868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.