آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در انزلی

شهردار بندر انزلی گفت: به منظور حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، روز گذشته طرح ضربتی زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آغاز شده است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری بندرانزلی با دو اکیپ از نیروی خود طرح ضربتی زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را از روز گذشته در سطح شهر آغاز کرده است.

وی افزود: سگ‌ها پس از زنده‌گیری با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و حامیان حیوانات، انگل‌زدایی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده و در خارج از منطقه مسکونی رهاسازی می‌شوند.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در مهرماه سال ۱۳۹۸ با اخذ مجوزهای لازم پناهگاه موقتی به مساحت یک‌هزار و صد متر مربع در حاشیه تالاب انزلی و در زمین منابع طبیعی احداث کرده بود و سگ‌ها پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل و قرنطینه می‌شدند و زیر نظر دامپزشک اقداماتی همچون انگل‌زدایی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری روی این حیوانات انجام می‌شد، اما مردادماه سال گذشته بنیاد کوثر با منابع طبیعی درخصوص مالکیت زمین دچار اختلافاتی شد و با تنظیم شکایتی در دادگستری و ارائه اسناد و مدارکی به دادگاه، حکم خلع ید و تخلیه شهرداری را از مراجع قضائی دریافت کرد.

خلیلی با بیان اینکه پس از خروج شهرداری از زمین منابع طبیعی، پناهگاه سگ‌های بلاصاحب توسط بنیاد کوثر کاملاً تخریب شد، تصریح کرد: به تازگی بنیاد کوثر برای ایستگاه انتقال موقت زباله شهرداری که زمین آن متعلق به منابع طبیعی است، از دادگاه حکم تخلیه دریافت کرد که مسئولان اداره منابع طبیعی با ارائه اسناد و مدارکی به دادگاه، ادعای مالکیت بنیاد کوثر را زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: با اثبات مالکیت زمین از سوی منابع طبیعی در دادگاه و تحویل مجدد زمین به شهرداری، پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در این مکان با رویکردی جدید احداث می‌شود.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه درحال‌حاضر شهرداری نیازمند مکان جدید برای احداث پناهگاه سگ‌های بلاصاحب است، گفت: گاهی مشاهده شده که افرادی در شهرهای همجوار پس از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر انزلی رهاسازی می‌کنند که این اقدام آن‌ها، یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

خلیلی با بیان اینکه شهرداری با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد، هر ماه ۳۰ تا ۴۰ قلاده سگ بلاصاحب را عقیم‌سازی می‌کند، افزود: سال گذشته، حدود ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب با هزینه شهرداری، انگل‌زدایی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری و خارج از منطقه مسکونی رهاسازی شدند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 585849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.