لزوم هم‌افزایی بیشتر میان بازیگران شهر هوشمند

معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران گفت: اتصال بازیگران شهر هوشمند به یکدیگر مسیر دشواری است و هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین قریبی امروز یکشنبه _دوازدهم تیرماه_ در نشستی با مرکز شهر هوشمند، اظهار کرد: تمام تلاش ما در مرکز این بوده که نگاه میان سازمانی به موضوع شهر هوشمند داشته باشیم و بتوانیم تمام بازیگران شهر هوشمند را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: تلاش شد از یک سری فعالیت‌ها که تنها دید فناور محور و شهرسازی محور به شهر هوشمند دارد، جلوگیری شود.

معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران خاطرنشان کرد: اتصال بازیگران شهر هوشمند به یکدیگر مسیر دشواری است و هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد، امیدوار هستیم با برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند و مشارکت بازیگران، مسیر را هرچه بهتر طی کنیم.

قریبی ادامه داد: برای این کار کمیته‌ای با حضور ۱۹ ارگان و سازمان دولتی، عمومی و غیردولتی مسئول تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز به مطالعات پژوهشی نگاه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: طی سال‌های نخست، وضعیت هوشمندی شهرهای مختلف بررسی و شناخت کاملی از شهرها به دست آمد، سپس نقشه راه کامل برنامه‌ریزی شد تا شهرها برای هوشمندسازی براساس این نقشه‌راه قدم بردارند.

معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران تاکید کرد: در فاز نخست، این کمیته طی ۱۳ ماه یک معماری هشت لایه‌ای برای ایران هوشمند ۱۴۱۰ ترسیم کرد، به علاوه چالش‌های مختلف شهرها از منظر اقتصاد و بهداشت شناسایی و مسیر پاسخگویی به این مولفه‌ها طراحی شد.

قریبی اظهار کرد: سامانه رتبه‌بندی شهرهای هوشمند ایران با استفاده از شاخص‌های مختلف طراحی شد که در حال توسعه آن هستیم، به غیر از انجام مطالعات، دستاوردهای شهرهای مختلف در قالب گزارش‌هایی منتشر و ارائه شد که بازخوردهای خوبی داشت.

وی با بیان اینکه دوره‌هایی برای کارمندان شهرداری برگزار شد تا آنان بتوانند با تحولات هوشمندسازی ارتباط برقرار کنند، تاکید کرد: رویداد شهر هوشمند برای هم‌افزایی بیشتر میان بازیگران شهر هوشمند برگزار شده است و امیدوار هستم با برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند و مشارکت بازیگران، مسیر را هرچه بهتر طی کنیم.

معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران افزود: به این منظور کمیته‌ای با حضور ۱۹ ارگان و سازمان دولتی و عمومی و غیردولتی مسئول تشکیل شده است.

کد خبر 585838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.