خیزش گردوخاک و افزایش آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خیزش گردوخاک درپی افزایش سرعت وزش باد تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در بعضی نقاط استان، خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش سرعت وزش باد تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شمال شرق نائین، انارک، جندق، خور وبیابانک و جنوب سمنان، منجر به خیزش گردوخاک در مناطق مذکور و شهرستان‌های منطقه مرکزی استان از جمله اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، افزود: وضعیت مذکور موجب افزایش آلودگی هوا، ماندگاری ذرات گردوغبار، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی و صنعتی، شرق و شمال شرق استان اصفهان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تاکید بر اجتناب از انجام هرگونه فعالیت منجر به افزایش گردوخاک و آلودگی هوا نظیر عملیات معدنی و خاکبرداری، خاطرنشان کرد: افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان ضمن استفاده از ماسک، ورزش نکردن در فضای باز، مشارکت در کاهش انتشار آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع و آتش نزدن ضایعات و بقایای گیاهی و کشاورزی، حفاظت از تأسیسات در برابر باد را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 585819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.