صرفه‌جویی در مصرف آب با سیستم تفکیک هوشمند

مدیر بخش فروش و بازاریابی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سیستم تفکیک آب هوشمند حدود ۱۱ سال است که در تمام شهرهای ایران مورد استفاده قرار گرفته و در پروژه‌های مختلف بین ۱۷ تا ۴۳ درصد موجب کاهش مصرف آب شده است.

نداسادات صدرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سیستم تفکیک آب هوشمند می‌تواند در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: سیستم تفکیک آب هوشمند، این امکان را فراهم می‌کند که مقدار مصرف هر واحد را به صورت مجزا محاسبه کنیم.

وی افزود: مکانیزم کارکردی این سیستم، شامل کنترل‌های فرعی و دستگاه مرکزی است که به کمک تکنولوژی IOT فعالیت می‌کند. دستگاه مرکزی سیستم تفکیک آب می‌تواند از سیم‌کارت یا مودم برای ارتباط با اینترنت استفاده کند.

مدیریت بخش فروش و بازاریابی این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: دستگاه مرکزی سیستم تفکیک آب از طریق اینترنت در هر ساعت اطلاعات و داده‌ها را دریافت کرده و به سرور منتقل می‌کند، سپس با استفاده از اپلیکیشن فارسی از راه دور میزان مصرف هر واحد را در بازه‌های مختلف بررسی کند.

وی در رابطه با کاربرد سیستم تفکیک آب هوشمند گفت: هنگامی که مدیر ساختمان از میزان مصرف واحدهای مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت خبر داشته‌باشد، می‌تواند از هدررفت انرژی جلوگیری و برای کاهش مصرف آب الگوی جدیدی اعمال کند.

صدرنژاد اشاره کرد: سیستم تفکیک آب هوشمند حدود ۱۱ سال است که در تمام شهرهای ایران مورد استفاده قرار گرفته و در پروژه‌های مختلف بین ۱۷ تا ۴۳ درصد موجب کاهش مصرف آب شده است.

وی افزود: نرم‌افزار سیستم تفکیک آب هوشمند، این قابلیت را دارد که برای هر واحد قبض‌های تفکیک‌شده ارائه کند؛ این ویژگی باعث می‌شود تنش بین ساکنان ساختمان‌ها کاهش یابد و علاوه بر آن هنگامی که افراد نسبت به میزان مصرف خود هزینه می‌کنند مسئولیت بیشتری نسبت به آن پیدا کرده و الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

مدیر بخش فروش و بازاریابی این شرکت دانش‌بنیان در رابطه با نمونه‌های داخلی و خارجی سیستم تفکیک آب هوشمند گفت: این سیستم تولید داخل است و کد نویسی نرم‌افزار نیز به صورت کامل توسط این شرکت انجام شده است؛ البته سیستم تفکیک آب نمونه‌های داخلی و خارجی نیز دارد، اما برتری این نمونه استفاده از تکنولوژی IOT و وجود دستگاه مرکزی است.

وی اشاره کرد: نرم‌افزار سیستم تفکیک آب برای تمام ساکنین ساختمان در دسترس است، اما ساکنین فقط می‌توانند میزان مصرف واحد خود را مشاهده کنند و تنها مدیر ساختمان می‌تواند میزان مصرف تمام واحدها را تحت نظر داشته‌باشد.

کد خبر 585810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.