اهمیت توجه بافت فرسوده‌ در مدیریت شهری تهران

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهم‌ترین موضوع در بافت فرسوده ایجاد ایمنی و رعایت امنیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب کاشانی، امروز _یک‌شنبه دوازدهم تیرماه_ در واکنش به گزارش شهردار تهران، اظهار کرد: حدود ۳۳۲ روز است که شورای ششم شکل گرفته است و شهردار نیز ۲۶ روز بعد آمده است، اما اقدام عملی شهرداری آن طور که باید دیده نمی‌شود؟، این که می‌خواهید ۱۸۰ هزار مسکن بسازید و یک طبقه به بافت فرسوده اضافه شود و صدور پروانه به ۶۰ روز کاهش یابد، دیده می‌شود؟

وی ادامه داد: طبق گزارش فروردین و اردیبهشت در خصوص درآمد و هزینه شهرداری، ۲۳۷۰ میلیارد درآمد داشتید که شامل ماه رمضان و تعطیلات نوروز بوده است، اما در همین فروردین و اردیبهشت شش هزار میلیارد کسری داریم و برای پرداخت حقوق، ساختمان و زمین شرکت واحد را به مبلغ ۱,۶۰۰ میلیارد تومان فروختیم، بنابراین پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده، شهر آفتاب و ساختمان شهروند و ساختمان همشهری و حتی ساختمان اطلاعات را خواهیم فروخت.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر قرار باشد در یک چهارم سال که پیک کار مدیریت شهری است نتوانیم درآمد کسب کنیم، رویایی که در ذهن داریم، محقق نخواهد شد. قرار بود که در معاونت شهرسازی حدود ۲۲ هزار میلیارد درآمد حاصل شود، اما نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موارد مربوط به بافت فرسوده، ایمنی و امنیت است، اضافه کرد: اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و روز گذشته در خیابان هاشمی بودم و دیدم که اهالی روی جوی آب را پوشانده بودند، زیرا به علت لایروبی نکردن بوی جوی مزاحم بود. خواهشمندم که در مناطق به این موارد رسیدگی شود.

کاشانی گفت: ۹۰ کلان پروژه‌ای که اعلام کردید در ۱۰ سال رخ می‌دهد، چشم‌انداز چه کسی است؟ سال بعد برنامه سوم شهرداری و برنامه ششم دولت تمام می‌شود. این برنامه ۱۰ ساله برای نسل آینده باقی می‌ماند، بنابراین کار را قائم به شخص نکنید.

توجه شهرداری به ایجاد ایمنی و امنیت در شهر

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با توجه به گزارش شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورا، اظهار کرد: احساس می‌کنم که برخی اعضا به سیاه‌نمایی کشیده شدند. آیا گزارش شهرداری هیچ نکته مثبتی نداشت؟ نمی‌دانم که برخی رابطه شورای اسلامی شهر و شهرداری را چگونه تعریف می‌کنند؟ اما شهرداری مولود و منتخب شورای اسلامی شهر است، بنابراین باید نکات مثبت شهرداری را نیز ببینیم و از این بابت تقدیر و تشکر کنیم و در عین حال نقاط ضعف آن را مطرح کنیم.

وی افزود: اینکه همیشه نقاط ضعف را بگوییم، هنر نیست، بلکه نمایش یک سیاه‌نمایی است. گزارش شهردار تهران، نمایش تحول در شهر بود، همان چیزی که شورای اسلامی شهر می‌خواست، یعنی شهرداری که جرئت، جسارت و قدرت دارد و خود را به امواج می‌زند که کارهای جدیدی انجام دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه این شهردار، ۹ ماه است که کار خود را شروع کرده است و در چند ماه اول کار مشغول سازمان‌ها و انتصابات بوده است، گفت: این در حالی است که موضوع حمل و نقل در دو الی سه ماه رفع نمی‌شود و فعالیت ۹ ماهه اول تمام شهرداران دنیا را ببینید، کدام یک توانسته است که در ۹ ماهه نخست، کار بسیار بزرگی انجام دهد که دوستان از شهردار تهران چنین انتظاری دارند؟ در این ۹ ماه باید برای کارهای بزرگ زمینه‌سازی انجام شود.

وی در خصوص حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: طبیعی است که برای تمام اقداماتی که در زمینه حمل و نقل انجام می‌دهیم، باید شرایط را برای اقدامات اولیه فراهم کنیم. ۷۷ میلیون یورو در دولت مصوب شد اما بیرون کشیدن این مصوبه از سازمان برنامه و بودجه و بردن آن به جلسه سران قوا کاری بس بزرگ است و به معنی قطعیت آن است و این قطعیت به معنای توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود، چگونه دوستان این موارد را نمی‌بینند و تمام مسائل را منفی می‌پندارند؟ این نگاه باعث تعجب است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: درباره مصوب شدن یک طبقه اضافی به بافت فرسوده نیز باید گفت، این اقدام تحول بزرگی بود که کسی به آن توجه نکرد. همه می‌گوئیم تا وقتی که در بافت فرسوده فرصت‌های جدید ایجاد نشود امکان احیای شهر وجود ندارد. حالا در تمام پهنه‌های بافت فرسوده یک طبقه اضافی تصویب شده و این افتخار بزرگی است.

کد خبر 585768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.