توجه مدیریت شهری به مشارکت بخش خصوصی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازخورد کارهای بزرگ در دراز مدت خود را نشان می‌دهد و درخواست دارم گزارش پیشرفت این اقدامات به شورای اسلامی شهر و مردم در مقاطع مختلف داده شود تا شهروندان طعم شیرین تحولات در شهر را بچشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی، امروز _دوازدهم تیرماه_ در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان شهردار تهران، اظهار کرد: بازخورد کارهای بزرگ در دراز مدت خود را نشان می‌دهد و درخواست دارم گزارش پیشرفت این اقدامات به شورای اسلامی شهر و مردم در مقاطع مختلف داده شود تا شهروندان طعم شیرین تحولات در شهر را بچشند.

وی افزود: نکته بسیار مهم بحث برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران بوده که قرار است با مشارکت بخش خصوصی برگزار شود، همچنین اتفاق بزرگی در حال انجام است و شهد شیرین این اقدامات را نباید با سیاه‌نمایی‌ها و عنوان آرزو دانستن و تاکید بر تحقق نیافتن آن تلخ کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در اجرای کارهایی که تمام افراد فکر می‌کنند انجام نمی‌شود، مشارکت بخش خصوصی است و امیدواریم به موضوع توجه شود.

زیرساخت‌های شهری در حال فرسوده شدن است

جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: همان طور که می‌دانید بخش‌های عمده‌ای از تهران به ویژه در جنوب شهر فرسوده شده یا در حال فرسودگی است و با شتاب بالایی در حال انجام است.

وی افزود: این استهلاک تنها مربوط به بخش املاک و خانه‌های شهروندان نیست، بلکه شامل زیر ساخت‌ها و تأسیسات شهری نیز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: یکی از اولویت‌های جدی شهر تهران نوسازی و بازسازی آن و به طور مشخص بافت فرسوده است و در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این مسئله مطالعاتی انجام شده است و باید در این دوره به نتیجه برسد.

وی گفت: در معادله پیچیده و زمان‌بر نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار متغیرهای زیادی وجود دارد، شهردار به این مسئله اشاره کرد که مدیریت شهری یک فرصت تشویقی به بافت فرسوده داده است، همچنین به متقاضیان یک طبقه مازاد تعلق می‌گیرد؛ اما سوال من این است که این مشوق‌ها چه میزان تحرک عملی در نوسازی بافت فرسوده شهر تهران با توجه به مشکلات تأمین مالی که در این زمینه وجود دارد، خواهد داشت؟

شربیانی ادامه داد: با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، مدیریت شهری تاکید داشت که حدود سه میلیارد تومان را به عنوان پول مازاد در یکی از بانک‌ها به صورت اشتباه حساب شده است، لذا باید مشخص شود این مسئله اشتباه محاسباتی بوده یا فساد مالی است؟

کد خبر 585752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.