بهره‌گیری از داده‌های دیجیتال برای افزایش تاب‌آوری در شهرها

مدیران در سراسر شهرهای جهان در تلاش هستند اقداماتی برای بهبود کیفیت هوا اعمال کنند و از این طریق، تغییرات اقلیمی را نیز به حداقل برسانند. استفاده از داده‌ها می‌تواند تا حد زیادی این اهداف را تحقق ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاب‌آوری، سازگاری با تغییرات اقلیمی و پایداری از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه مدیران سراسر دنیا به حساب می‌آید، چراکه زندگی ساکنان کره خاکی را به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بحران‌های شهری نظیر کیفیت هوا، آلودگی، تراکم و استفاده از سوخت‌های فسیلی را نیز در بر می‌گیرد.

بر مبنای گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد، تا سال ۲۰۵۰، حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر به جمعیت شهرها افزوده خواهد شد، ضمن این‌که تا سال ۲۰۳۰، ۴۳ شهر دنیا بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جا می‌دهد که این می‌تواند چالش‌های زیادی نظیر افزایش آلودگی هوا و به تبع، تشدید تغییرات اقلیمی را پیش روی شهرها قرار دهد. در این راستا، مدیران شهری باید از هم‌اینک برای کاهش اثرات منفی این دو بحران بکوشند. طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهان، در حال حاضر ۹۹ درصد مردم سراسر دنیا هوای آلوده تنفس می‌کنند که این وضعیت در کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط از شدت بیشتری برخوردار است.

بهره‌گیری از داده‌های دیجیتال برای افزایش تاب‌آوری در شهرها

در بسیاری از شهرهای جهان، کیفیت هوا از طریق ایستگاه‌های مخصوص آن اندازه‌گیری می‌شود که در این روش، تکنولوژی مسئولیت آنالیز داده‌ها را به عهده دارد که با وجود دقت زیاد، بسیار پرهزینه است. بسیاری از محققان بر این باور هستند که سنسورهای دیجیتالی کیفیت هوا و چگونگی استفاده از آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و در نتیجه به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی ایفا کند. پیدایش سنسورهای اندازه‌گیری کیفیت هوا می‌تواند با هزینه بسیار کمتر و دقت بیشتر به جمع‌آوری داده‌ها بپردازد و از این طریق، مدیران را در اعمال اقدامات کارآمد برای حل بحران تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا یاری دهد.

در این راستا، وئیسلا، شرکت فنلاندی سازنده و پخش‌کننده محصولات دوستدار محیط زیست، سنسورهایی برای اندازه‌گیری کیفیت هوا تولید و در بسیاری از شهرهای جهان توزیع کرده است که به مدیران امکان استفاده از داده‌ها را برای پیاده‌سازی پروژه‌های هوشمند می‌دهد. مدیریت ترافیک، نظارت بر آلودگی خیابان‌ها، شناسایی نقاطی با بالاترین سطح آلودگی هوا، نظارت بر منابع آلاینده هوا و کنترل برنامه‌های رفاهی و سلامت شهری از مهم‌ترین مزایای استفاده از سنسورهای دیجیتالی شرکت وئیسلا در شهرها به حساب می‌آید.

بهره‌گیری از داده‌های دیجیتال برای افزایش تاب‌آوری در شهرها

کد خبر 585719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.