تدوین سند راهبردی اقامه نماز استان اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برخی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش وظیفه ترویج اصل نماز و دانشگاه‌ها وظیفه ترویج گفتمان نماز و عمل به نماز را دارند. اگر بخواهیم فحشا و منکرات در جامعه از بین برود باید نماز اقامه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز -یکشنبه دوازدهم تیرماه- در نخستین نشست شورای اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: در آیات قرآن آمده است، هرکس موقعیت و جایگاهی بر روی زمین پیدا کرد باید ابتدا نماز را اقامه کند. که باید همه مسئولان و مردم این موضوع را مدنظر قرار دهند و هرکس هرکاری می‌تواند باید برای اقامه نماز بکند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش وظیفه ترویج اصل نماز را دارند. دانشگاه‌ها نیز وظیفه گفتمان ترویج نماز و عمل به نماز را دارند که وظیفه مضاعفی است، ادامه داد: باید هرکس در هر موقعیتی قرار دارد تدابیری برای اقامه نماز بیاندیشد تا نماز در همه اماکن و ارگان‌ها به نحو مطلوب اقامه شود. اگر بخواهیم فحشاء و منکرات در جامعه را از بین برود باید نماز اقامه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به پخش اذان در سطح شهر یادآور شد: اذان گویای بسیاری از موارد از جمله تعجیل برای نماز است این در حالی است که در برخی از خیابان‌ها صدای اذان شنیده نمی‌شود از این رو باید تدابیری اندیشیده شود تا برای نماز صبح، ظهر و عصر، و مغرب و عشا صدای اذان در شهر طنین انداز شود. همچنین فرمانداران و نیز شهرداری این موضوع را مورد رصد و پیگیری قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به وضعیت نماز خانه‌های بین راهی بیشتر رسیدگی شود و امکانات لازم برای اقامه نماز مسافران در این نماز خانه‌ها فراهم شود.

جان‌نثاری گفت: نمازخانه در پاساژها و مجتمع‌ها و اماکن عمومی در اختیار شهرداری باید مورد رسیدگی قرار بگیرد که آیا امکان نماز خواندن فردی در این نماز خانه‌ها وجود دارد یا خیر. همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها، مترو و پایانه‌ها مسافربری و … باید دارای نمازخانه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: سند راهبردی اقامه نماز استان از مصوبات جلسه امروز شورای اقامه نماز خواهد بود و اگر ایراداتی در این سند پیدا شد ظرف شش ماه آینده به ستاد ارائه خواهد شد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: در سفرهای استاندار به شهرستان‌ها یکی از اعضای شورای اقامه نماز در آن شهرستان حضور پیدا کند و وضعیت اقامه نماز و نماز خانه‌ها و ایرادات موجود را مورد بررسی قرار دهد و وضعیت را در جلسه شورای اداری مشترک استان و آن شهرستان ارائه دهد.

جان‌نثاری گفت: جشنواره «فجر تا فجر نماز» باید با قدرت برگزار شود همچنین جلسات ویژه این جشنواره با موضوعات مختلف و با حضور دستگاه‌ها ذیربط برگزار شود تا در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد. اعتبارات این جشنواره با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های مربوطه طراحی و پشتیبانی می‌شود. معتقدیم اعتبارات حل شدنی است اما باید همت در این راستا وجود داشته باشد.

کد خبر 585687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.