موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا بررسی شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مانند آب باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد، در این راستا باید از ورود افراد ناآگاه و بی‌اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه دوازدهم تیرماه_ در نطق پیش از دستور چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یاد ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایران ایر که تیرماه ۱۳۶۷ به دست ناو آمریکایی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد که انتقام خون‌های به‌ناحق ریخته شده توسط استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا گرفته شود.

وی با اشاره به مشکل آب در اصفهان، گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان تأکیدات و اخبار مثبتی مبنی بر اینکه موضوع زاینده رود برای دولت بسیار اهمیت دارد، از قول آیت‌الله رئیسی به اطلاع مردم رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو را موظف کرد که طرح‌های جامعی را تهیه کنند، البته شورای اداری استان حاشیه‌هایی نیز داشت که در یکی دو هفته اخیر به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحصی مطرح شد که به نظر می‌رسد طراحان آن کمتر بر اساس عقلانیت آن را تهیه کرده‌اند، تصریح کرد: این طرح در صحن مجلس تنش‌زا بود که البته نمایندگان استان اصفهان تلاش خود را کردند، اما به هر حال این طرح به تصویب رسیده است، امیدواریم در ادامه، آنچه رخ می‌دهد ضد منافع ملی، شهر و استان اصفهان نباشد.

نورصالحی با بیان اینکه فارغ از تمام تعصبات قومی و محلی و محکوم کردن این تعصبات تاکید بر عقلانیت، کار علمی و مبتنی بر سوابق، منطق و کسب حق و حقوق مردم و عدالت داریم، گفت: مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مانند آب باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد، در این راستا باید از ورود افراد ناآگاه و بی‌اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

اهمیت حفظ فضای سبز در شهر اصفهان

وی با اشاره به اوج‌گیری گرما، خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای تابستان برخی از مناطقی مسکونی کلانشهر اصفهان با قطعی آب روبه‌رو هستند و شرکت آب و فاضلاب مجبور است این مناطق را با تانکر آبرسانی کند؛ این موضوع، اوج مشکل آب را در اصفهان نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهرداری به رغم اینکه دارای چاه‌های با پروانه است و فاضلاب را به میزان نیاز خریداری کرده و باید پساب تصفیه شده را تحویل بگیرد، اما پساب خام دریافت و خود آن را تصفیه می‌کند تا فضای سبز چند ده ساله را که در معرض خشکیدن است، آبیاری و حفظ کند.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی از تحویل آنچه خریداری شده دریغ می‌کنند و مدیریت شهری باید در صورت لزوم وارد اقدامات حقوقی شود، زیرا استیفای حقوق شهر اصفهان لازم است؛ در این راستا از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم که تمهیدات لازم را به کار ببرند تا امسال نیز مانند سال گذشته مردم با مشکل آب شرب مواجه نباشند.

صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی طرح با ارزشی است

نورصالحی در خصوص آغاز طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، اظهار کرد: این طرح با ارزش جهت رعایت حقوق مردم تهیه شده است و بر اساس قولی که داده بودیم در زمان مقرر آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مانند طرح‌های مشابه ممکن است در روزهای اول با مشکلاتی مواجه شود، لذا مسئولان باید برای رفع آن اقدام کنند، افزود: علاوه‌بر این مردم نیز خویشتن‌داری کنند تا مشکل رفع شود و سیستم به صورت عادی و شفاف به کار خود ادامه دهد؛ البته گزارش‌ها مبنی بر این است که سیستم به صورت عادی و روشن در حال فعالیت است و مسئولان نیز در حال کنترل و نظارت بر اجرای طرح هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر اصفهان، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس بعد از ایام نوروز به دلیل اینکه سیستم آماده نبود، با مشکلاتی در تردد و حمل‌ونقل عمومی روبه‌رو شدیم، بنابراین تاکید می‌شود که از ابتدای مهر در ارائه خدمات این حوزه به شرایط پایدار برسیم؛ در این راستا باید نسبت به بازسازی اتوبوس‌ها و تأمین اعتبار این حوزه اقدام شود.

لزوم توجه به رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل در شهر

وی با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان از فعالیت‌های این حوزه، اضافه کرد: اتوبوسرانی با گرانی و کمبود قطعات روبه‌رو است و به عنوان شورای اسلامی شهر باید از آن‌ها حمایت کنیم تا ابتدای مهر کمبودی به لحاظ اتوبوس در شهر نداشته باشیم، همچنین مقرر شد در مهرماه حدود ۶۰۰ اتوبوس فعلی به یک هزار دستگاه برسد؛ به امید اینکه سرفاصله اتوبوس از ۲۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش یابد.

نورصالحی با بیان اینکه منابعی که در بودجه هنوز تخصیص داده نشده یا به دستمان نرسیده است باید در قالب کمک‌هایی اختصاص یابد، تاکید کرد: اصل وظیفه شهرداری ارائه خدمات مطلوب در حوزه حمل‌ونقل است، در این رابطه هیچ کمک و پرداخت غیرضروری نباید مانع از رساندن این خدمت به نحو مطلوب باشد.

وی خاطرنشان کرد: از اواسط شهریورماه شهر باید از نظر حمل‌ونقل مهیا باشد، در این راستا شورای اسلامی شهر از شهرداری حمایت خواهد کرد، از مقامات استان که در سفر رئیس جمهور قرار شد بندهایی در این خصوص بگنجانند نیز تشکر می‌کنیم و امیدواریم چنین مصوباتی به کمک کلانشهر اصفهان بیاید.

کد خبر 585616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.