احداث تصفیه‌خانه‌های جدید پساب در اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: احداث دو تصفیه‌خانه اساسی و چند تصفیه‌خانه کوچک نیز باید به سرانجام برسد.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از قراردادهای مهم حوزه خدمات شهری، قراردادهای مربوط به حوزه فضای سبز است که از نظر گونه‌های گیاهی و توسعه‌های کیفی و کمی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود در حد مطلوب توسط پیمانکار نگهداری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: نیاز آبی عرصه‌های فضای سبز اصفهان سالانه حدود ۶۰ میلیون متر مکعب است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز تلاش کرد نوع آبیاری گونه‌های مختلف را بهینه‌سازی کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش سازمان پارک‌ها حفظ عرصه‌های فضای سبز اصفهان با ۲۶ میلیون متر مکعب در سال میسر است، اما در حال حاضر حدود نیمی از این میزان آب در اختیار این سازمان است و این موضوع شرایط خطرناکی را برای حفظ این عرصه‌ها به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به شرایط حساس فضای سبز در حدود دو ماه گذشته، تصریح کرد: از هفته گذشته قرارگاه آب در حوزه شهرداری اصفهان تشکیل شد و به‌صورت روزانه وضعیت آب فضای سبز رصد و جلسات هفتگی برگزار می‌شود تا بتوانیم تنش‌های آبی را برطرف کنیم.

تکمیل شبکه آب‌رسانی پساب به صورت رینگ در اطراف شهر

بقایی با بیان اینکه از سال‌های گذشته اصفهان یکی از پیشتازان استفاده از پساب فاضلاب شهری در کشور بوده است و به‌رغم این موضوع با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه‌های جدید پساب در سال جاری در نظر گرفته شده است تا دو تصفیه‌خانه اساسی و چند تصفیه‌خانه کوچک نیز باید به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه شبکه آب‌رسانی پساب به صورت رینگ در اطراف شهر ایجاد شده است و امسال تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: چند تصفیه‌خانه در سپاهان‌شهر، شاهین‌شهر و دیگر مناطق وجود دارد که به این شبکه اضافه شده است و در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز پارک‌های جنگلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان روزهای پرتنشی برای تأمین آب فضای سبز اصفهان دارد، لذا از شهروندان درخواست داریم با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی آب شرب، جهت تأمین حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز در سال همکاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در خصوص نگهداری فضای سبز، انتخاب صحیح پیمانکار است، تصریح کرد: برای انتخاب اولیه و نظارت بر این پیمانکاران تمهیداتی در نظر گرفته شده است، اما لازم است بیشتر به موضوع پرداخته شود، زیرا ممکن است عرصه‌ای از سوی یک پیمانکار دچار تنش‌ شود.

کد خبر 585610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.