قرارگاه ساماندهی حیوانات اهلی در اهواز تشکیل شود

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: برای ساماندهی، خرید، فروش، ذبح و چرای دام در معابر و فضاهای سبز شهر، تشکیل یک قرارگاه عملیاتی با مدیریت فرمانداری ضروری است.

علی‌اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون، وظیفه برخورد با دام‌فروشی و ذبح دام در معابر شهری که دو عمل غیرقانونی است، بر عهده سازمان‌های مختلفی همچون بهداشت، دامپزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و شهرداری است، لذا با توجه به اینکه این مسئله در اهواز عادی شده است، باید شش ارگان ذکر شده در یک قرارگاه با مدیریت فرمانداری اهواز همراه و با دام‌فروشی و ذبح دام در معابر برخورد کنند.

وی افزود: شرایط برای برخورد با افرادی که با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما در ساعات ابتدایی صبح یا ساعات پایانی روز دام‌های خود را در کنار معابر ذبح می‌کنند، فراهم است و با برگزاری جلسات مختلف در حال پیگیری این موضوع هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تاکید کرد: چرای دام در میادین، بلوارها و سایر فضاهای سبز شهری، غیرقانونی و جرم محسوب می‌شود و باید بر اساس بند ۱۴،۱۵ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تحت نظارت قرارگاه عملیاتی با افراد نگهدارنده دام در منزل مسکونی، برخورد شود تا دام‌ها از شهر خارج شوند و مشکل چرای دام در فضای سبز شهری رفع شود.

وی اضافه کرد: لازمه ساماندهی، فروش، ذبح و چرای حیوانات اهلی تشکیل قرارگاه عملیاتی است تا بتوانیم با همراهی دستگاه قضا و رأی قاطع نسبت به برخورد با این پدیده اقدام کنیم.

کد خبر 585595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.