جشنواره فیلم کودک باید در اصفهان بماند

داور ادوار جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: اصفهان از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری در شرایط خوبی قرار دارد و از مسئولان انتظار داریم که برای حفظ این جشنواره در این شهر تلاش کنند.

فرزان معظم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دید ما به جشنواره باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم از آن به عنوان یک جریان فرهنگی مداوم یاد کنیم، در شرایطی که انتظار داشته باشیم تنها عده‌ای برای ماندن جشنواره در اصفهان تلاش کنند، نمی‌توان انتظار موفقیت داشت؛ اما اگر با یک جریان فرهنگی مداوم، همه خود را در قبال این موضوع مسئول بدانند، می‌توانیم چنین رویدادی را حفظ کنیم.

وی گفت: نگاه مقطعی به این موضوع می‌تواند باعث بروز چالش شود، اما اصفهان از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری در شرایط خوبی قرار دارد و از مسئولان انتظار داریم که برای حفظ این جشنواره در این شهر تلاش کنند.

داور جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: تأثیرات بلندمدت این جشنواره را می‌توان در کتاب "مهربان‌تر از پرواز" دید که توسط بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده است؛ در این کتاب مشخص شده که چه تعداد از کودکان در خلال جشنواره فیلم کودک رشد کردند و هم اکنون از افراد تأثیرگذار فرهنگی و سینمایی هستند.

معظم عنوان کرد: امروزه به واسطه رشد تکنولوژی فیلم‌ها در همه جا قابل مشاهده است، اما از خصوصیات برگزاری چنین جشنواره‌هایی آشتی دادن کودکان و نوجوانان با سینما است که به رونق صنعت سینما هم کمک می‌کند.

کد خبر 585576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.