لزوم بررسی همه‌جانبه پروژه‌ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تسهیل تصمیم‌گیری شورای شهر در خصوص پروژه‌های نیمه تمام باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحید افشار امروز _شنبه یازدهم تیرماه‌_ در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اعتراض به حضور نداشتن خبرنگاران در صحن علنی شورای شهر، اظهار کرد: جلسات شورای شهر برای شفافیت بیشتر و استفاده عموم شهروندان باید به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طبق قانون شهروندان نیز در صورت تمایل می‌توانند در صحن علنی شورای شهر حضور داشته باشند.

وی خواستار تعیین زمان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تعیین تکلیف با پیمانکاران شد و افزود: مدیریت شهری به دستگاه چاپ پول برای برخی پیمانکاران تبدیل شده است و از بودجه عموم مردم برای کارهایی که انجام نمی‌شود، هزینه پرداخت می‌شود. باید توجیه فنی و اقتصادی برای تمامی پروژه‌های موجود شهرداری ارائه شود؛ همچنین تسهیل تصمیم ‌گیری شورای شهر در خصوص پروژه‌های نیمه تمام باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

وحیدافشار با اشاره به صحبت‌های ریاست نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص نظارت نکردن بر نحوه احداث ساختمان‌های اوریاد، سیتادیوم و تورک مال تصریح کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده قبلی از سوی ناظران سازمان نظام مهندسی موضوع نظارت بر ساختمان‌های اوریاد و سیتادیوم به شهرداری واگذار شد تا ناظر عالی با تفویض اختیار معاونت عمرانی شهرداری تمامی چک لیست‌ها و صورت حساب‌ها را کنترل کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: در خصوص لایروبی رودخانه شهرچای، طبق قانون و ضوابط موجود، وظیفه نگهداری و لایروبی انهار عمومی برعهده آب منطقه‌ای است و چرا شهرداری باید در این خصوص ورود کند؟ مگر با تضییع حق مردم می‌شود برای امور به تفاهم رسید؟

کد خبر 585552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.