حدود ۱۰ درصد شهروندان با طرح جدید جمع‌آوری پسماندها آشنا نیستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در نخستین جمعه از اجرای طرح جدید جمع‌آوری پسماندهای خانگی طبق روزهای زوج و فرد هفته، حجمی بالغ بر ۱۰۰ تن زباله از معابر فرعی شهر جمع‌آوری شد که نشان از مشارکت بالای شهروندان در این طرح دارد.

به گزارش ایمنا، طرح جمع‌آوری پسماندهای خانگی که تا پیش از این طبق روزهای زوج و فرد تقویم انجام می‌شد از چهارم تیرماه سال جاری به روزهای زوج و فرد هفته تغییر کرد؛ طرحی که اهداف متعددی همچون ایجاد یک روز تعطیل (جمعه) در هفته کاری پاکبانان و کارگران حوزه خدمات شهری و سهولت به یادسپاری روزهای مرتبط با جمع‌آوری زباله‌های خانگی برای شهروندان را دنبال می‌کند.

روز گذشته نخستین جمعه‌ای بود که بعد از آغاز این طرح، زباله‌های خانگی توسط کارکنان خدمات شهری جمع‌آوری نشد و باعث شد تا در برخی از معابر فرعی و کوچه‌ها حجمی اندک از زباله در پشت درب‌های منازل مشاهده شود.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان در این باره می‌گوید: شامگاه جمعه دهم تیرماه بالغ بر ۴۱۸ تن زباله از معابر اصلی و فرعی شهر اصفهان جمع‌آوری شد که ۱۰۰ تن از آن، مربوط به معابر فرعی و کوچه‌ها و مابقی مربوط به معابر اصلی و خیابان‌ها است.

وی تصریح کرد: طبق روال کاری معاونت خدمات شهری، معابر اصلی و خیابان‌ها هرشب توسط پاکبان ها نظافت و زباله آنها جمع آوری می‌شود که شب گذشته نیز این اقدام از سوی این معاونت صورت گرفت، اما زباله‌های معابر فرعی و کوچه‌ها طبق طرحی که از چهارم تیرماه آغاز شد، است جمع‌آوری نشد، زیرا روزهای جمعه در این طرح مشمول جمع‌آوری زباله‌های خانگی نمی‌شود، بنابراین برخی از شهروندان در مناطق مختلف، از این موضوع بی‌اطلاع بودند و زباله‌های خود را طبق روال قبل در پشت در منازل قرار دادند که برآورد آن، حدود ۱۰ درصد از کل جمعیت شهر است.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: به‌منظور تفهیم بهتر این طرح به این دسته از شهروندان، زباله‌های پشت درب منازل آنها شب گذشته جمع‌آوری نشد و صبح امروز یازدهم تیرماه پاکبانان نسبت به یادآوری جزئیات این طرح به شهروندان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق همچون منطقه ۹ همکاری بسیار چشمگیری از سوی شهروندان با اجرای این طرح صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به‌زودی نسبت به اطلاع‌رسانی بیشتر در مناطق و محله‌هایی که اطلاع کمتری از جزئیات طرح جدید دارند، اقدام می‌شود.

بقایی با بیان اینکه حجم زباله‌های جمع آوری شده در شامگاه جمعه (دهم تیرماه) نسبت به میانگین حجم زباله‌های جمع‌آوری شده در روز سی‌ویکم ماه‌های پیش از اجرای این طرح کمتر بوده است، تاکید کرد: میانگین حجم زباله روز سی‌ویکم ماه‌های پیش از اجرای این طرح بالغ بر ۵۲۰ تا ۵۴۰ تن بوده است، در حالی که شب گذشته حدود ۴۱۸ تن زباله جمع‌آوری شد که نشان از همکاری قابل توجه شهروندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک طرح جمع‌آوری پسماندهای خانگی طبق روزهای زوج و فرد هفته طرحی بسیار گسترده است که مشارکت شهروندان، به اجرای هرچه بهتر آن، کمک فراوانی خواهد کرد.

کد خبر 585487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.