چاپ دوم دعای عرفه با ترجمه سیدمهدی شجاعی، منتشر شد

چاپ دوم کتاب دعای عرفه، با ترجمه سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان عرضه شد.

به گزارش ایمنا، این کتاب را سیدمهدی شجاعی در ادامه انتشار ترجمه‌های خود از متون ادعیه و نیز نیایش‌نامه‌های خود، ترجمه و تألیف کرده است.

شجاعی در این ترجمه، سادگی متن و استفاده از کلمات روان، خوش‌خوان و قابل درک برای عموم مخاطبان را با ساختار روایی عارفانه عاشقانه به زبان فارسی از این دعا ممزوج رده است و در نتیجه کتابی را ایجاد کرده که در کنار زیبایی و تأثیرگذاری متن عربی، ترجمه و روایتی تأثیرگذار به زبان فارسی را نیز در خود داراست.

دعای عرفه با ترجمه سیدمهدی شجاعی، همچنین دربردارنده مقدمه‌ای جذاب و خواندنی درباره این دعاست که در آن نویسنده سعی کرده با پاسخ به سوالاتی درباره اهمیت این دعا، فرد روایت کننده، موقعیت و زمان و شیوه روایت آن مخاطب را با نوعی آمادگی روانی و ذهنی و شیفتگی با متن مواجه سازد تا در نتیجه بتواند با یک پیش‌زمینه فکری مناسب با متن دعا ارتباط برقرار کند.

این مقدمه برای آشنایی با معارف شیعی و عاشورایی نهفته در بطن دعای عرفه زبانی بسیار ساده و قابل فهم را اختیار کرده و شجاعی با تبحری که در انتخاب کلمات و شخصیت‌پردازی به اشخاص و حتی موقعیت‌ها و احساسات دارد، این مقدمه را به روایتی زنده از معارف حسینی تبدیل کرده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 585486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.