ثبت بیش از ۲۷ هزار ازدواج در اصفهان

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت‌ احوال استان اصفهان با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۸۷۰ ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در اصفهان ثبت شده است، گفت: میانگین سن دختران در ازدواج‌ برابر با ۲۳.۸۵ و پسران برابر با ۲۷.۸۱ بوده است.

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۸۷۰ ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در اصفهان ثبت شده و این آمار در مقایسه با آمار ثبت شده طی مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که برابر با ۲۸ هزار و ۱۰۰ ازدواج بوده، کاهش حدود یک درصد داشته است؛ همچنین میانگین سن دختران در ازدواج‌های بار اولی برابر با ۲۳.۸۵ و پسران برابر با ۲۷.۸۱ بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ میانگین ازدواج در کل استان اصفهان برابر با ۵.۰۸ است، افزود: شهرستان فریدن با ۷.۵۳ بالاترین نرخ و شهرستان برخوار با ۲.۶۸ پایین‌ترین نرخ ازدواج در استان را داشته‌اند. همچنین شهرستان اصفهان با ۱۲ هزار و ۷۱ ثبتی و شهرستان بوئین‌میاندشت با ۱۱۲ ثبتی، دارای بیشترین و کمترین میزان ثبت ازدواج در استان هستند.

تعداد ازدواج‌های ثبت شده در استان طی سال ۱۴۰۰

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آمار ازدواج‌های ثبت شده در هر شهرستان استان طی سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: اصفهان ۱۲ هزار و ۷۱، اردستان ۲۱۷، آران وبیدگل ۴۵۱، برخوار ۳۴۱، بوئین‌میاندشت ۱۱۲، تیران وکرون ۳۴۳، چادگان ۲۲۶، خمینی‌شهر یک هزار و ۴۱۳، خوانسار ۲۷۹ و خوروبیابانک ۱۲۱ ازدواج ثبتی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است ازدواج‌ها در شهرستان‌های مجاور ثبت شده باشد، اضافه کرد: در شهرستان‌های دهاقان ۱۳۱، سمیرم ۳۷۶، شاهین‌شهر و میمه یک هزار و ۱۴۲، شهرضا یک هزار و ۱۳۷، فریدن ۳۸۹، فریدون‌شهر ۲۴۷، فلاورجان ۸۲۸، کاشان دو هزار و ۴۷، گلپایگان ۴۲۹، لنجان یک هزار و ۴۹۱، مبارکه ۶۵۸، نائین ۲۳۲، نجف‌آباد یک هزار و ۶۹۶ و نطنز ۳۰۰ ازدواج ثبت شده است.

نرخ ازدواج در شهرستان‌های استان طی سال ۱۴۰۰

یکتامنش با اشاره به نرخ ازدواج هر شهرستان استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، گفت: نرخ ازدواج در شهرستان‌های اردستان ۵.۰۸، اصفهان ۵.۱۵، آران وبیدگل ۴.۱۵، برخوار ۲.۶۸، بوئین‌میاندشت ۴.۶۳، تیران وکرون ۴.۵۸، چادگان ۶.۶۶، خمینی‌شهر ۴.۲۶ و خور وبیابانک ۵.۹۸، دهاقان ۳.۶۹ و سمیرم ۴.۹۴ بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ ازدواج در شهرستان‌های شاهین‌شهر ومیمه ۴.۷۴، شهرضا ۶.۸۹، فریدن ۷.۵۳، فریدون‌شهر ۶.۵۶، فلاورجان ۳.۱۹، کاشان ۵.۳۹، گلپایگان ۴.۶۶، لنجان ۵.۴۷، مبارکه ۴.۲۳، نائین ۵.۷۷، نجف‌آباد ۵.۰۹ و نطنز ۶.۶۳ بوده است.

کد خبر 585456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.