تقدیر از محیط‌بانان فعال در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات‌وحش

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: محیط‌بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات‌وحش داشته باشند، معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، محمد مدادی در نخستین جلسه منطقه‌ای هم‌اندیشی رؤسا و دبیران مناطق پنج‌گانه محیط‌زیست کشور با اشاره به اهمیت بانک نمونه‌های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت‌ها برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه‌ها، اظهار کرد: محیط‌بانان، مهم‌ترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیط‌بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات‌وحش داشته باشند، هر ساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

وی افزود: لزوم همکاری ستاد برای اجرایی کردن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی، تصریح کرد: همچنین برنامه‌هایی برای ساماندهی و نظارت بر موزه‌های تاریخ طبیعی و کارگاه‌های تاکسیدرمی در استان‌ها در دست اجرا داریم.

وی گفت: ارتقای کمی و کیفی موزه‌های سازمان در سطح کشور ذیل عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

مدادی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، مبارزه با آفات به ویژه گونه‌های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت همت ادارات کل حفاظت محیط‌زیست کشور را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: برای تکمیل بانک نمونه‌های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه شناختی و غارها اهتمام جدی داریم و با پیگیری و کمک ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، در این زمینه سرانجام خوبی در انتظار است.

کد خبر 585455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.