تسطیح و پاکسازی ورودی‌های شهر سمنان

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان از تسطیح و پاکسازی ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: زباله‌ها و نخاله‌هایی که بر اثر رعایت نکردن برخی افراد در ورودی شهرها انباشته می‌شود، علاوه بر اینکه سیمای شهر را برهم می‌زند، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

مهدی خالصی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مبادی ورودی شهر یکی از مهم‌ترین ساختارهای کالبدی و فضایی است، اظهار کرد: ورودی‌ها معرف شهر است و ساماندهی آن‌ها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل عملیات تسطیح، پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی با هدف ساماندهی و پاکیزه‌سازی ورودی‌های شهر، هدایت آب‌ها و روان‌آب‌های سطحی در حال اجرا است.

وی افزود: زباله‌ها و نخاله‌هایی که بر اثر رعایت نکردن برخی افراد در ورودی شهرها انباشته می‌شود، علاوه بر برهم زدن سیمای شهری، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، به همین منظور و طبق دستور و تاکید شهردار سمنان یکی از برنامه‌های مهم این معاونت، پاکسازی ورودی و خروجی‌های شهر، حاشیه معابر و اراضی خالی است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت نظافتی شهر از وظایف مهم شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: برخی افراد نسبت به توصیه‌ها و اخطارهای شهرداری بی‌توجه هستند و خاک و نخاله‌های خود را در ورودی شهرها تخلیه می‌کنند؛ انجام این عمل نه تنها موجب نارضایتی شهروندان می‌شود بلکه سلامت آنان را نیز تهدید می‌کند و موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی و مخدوش شدن سیما و منظر شهر می‌شود.

خالصی‌دوست گفت: هدف از اجرای طرح پاکسازی ورودی و مسیر و معابر سطح شهر از ضایعات خاک و نخاله، بهسازی مسیرها، ایجاد سیما و منظری زیبا و مناسب از شهر برای شهروندان، مسافران و گردشگرانی است که در شهر تردد می‌کنند.

کد خبر 585444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.