همکاری بندرعباس و اصفهان برای جذب گردشگر

شهردار بندرعباس گفت: در دیدار با شهردار اصفهان، تصویر همکاری دوجانبه برای هر دو شهر مشخص شد و معیارهای فراگیری مورد ارزیابی قرار گرفت تا بندرعباس و اصفهان به عنوان کانون‌های مهم جذب گردشگر با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«در حاشیه تماشای بازی تیم باغیرت شهرداری بندرعباس، فرصتی فراهم شد تا با «علی قاسم‌زاده» شهردار فهیم اصفهان دیداری داشته باشیم؛ اصفهان با قدمت و اصالت خاص ایرانی و اسلامی کلان‌شهری پیشرو و رو به توسعه است. در این دیدار و بازدیدهایی که داشتیم، پیرامون تجربیات ایده‌ها و نقطه نظرات مهمی مطرح شد.

این امکان فراهم شده است که روابط شهر بندرعباس و اصفهان در چندین حوزه تقویت شود و همکاری‌های آینده شهرداری بندرعباس با شهرداری اصفهان انتقال و تبادل تجربه‌ها در مدیریت شهری را بیش از پیش تقویت خواهد کرد؛ این دو کلان‌شهر ایجاد بسترهای نوین توسعه یافتگی را به اشتراک خواهند گذاشت، تصویر و تصور همکاری دوجانبه برای هر دو شهر مشخص شد و معیارها و متدهای فراگیری مورد ارزیابی قرار گرفت تا بندرعباس و اصفهان به عنوان کانون‌های مهم جذب گردشگر و توریست همکاری کنند و در حوزه صنایع دستی و تعریف پروژه‌های کلان و پیشرو به‌عنوان یک اصل اساسی و مهم برای تغییر در سیما و منظر شهرها گفت‌وگوهای بسیاری شد که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور اثرات این دیدار محقق شود و به طور ملموس در شهر بندر عباس نمایان شود.

بر این باور هستیم که ابعاد توسعه پایدار شهر باید در تمام شاخصه‌های توسعه‌یافتگی رعایت شود؛ در واقع بحث توسعه پایدار بر اساس ظرفیت‌های شهر بندرعباس و اقلیم و زیربنای خاص یک شهر بندری را طرح کردیم که نقطه نظرات شهردار اصفهان پیرامون این مباحث به ایده‌ها و راهکارهای ما نزدیک بود.

تبادل خرد و اندیشه جمعی و مشورتی همواره باید سرلوحه پیشرفت شهرها باشد و موفقیت اکثر شهرهای دنیا بر مبنای خرد جمعی و استفاده از تجارب یکدیگر شکل می‌گیرد و مدیران شهری را از تک‌بعدی بودن و نگاه یک‌جانبه و تک‌منظوره به شهر خارج می‌کند و یک مسیر رشد فراگیر را به ارمغان می‌آورد.»

کد خبر 585423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.