استفاده از ظرفیت‌های شهری در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

شهردار رامسر برای استفاده از ظرفیت‌های شهری در کنوانسیون بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی امینی‌شاد در دیدار رئیس منطقه‌ای کنوانسیون رامسر با بیان اینکه افتخار می‌کنم شهروند شهری هستم که بزرگ‌ترین و نخستین رویداد جهانی زیست‌محیطی در آن و به نام رامسر ثبت شده است، اظهار کرد: با این نام در کشورهای دنیا حضور داریم و میلیون‌ها مترمربع زمین به نام رامسر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها با تغییر ساختار در نظام مدیریت شهری می‌توانند از ظرفیت شهرها با استراتژی دیپلماسی شهری زیر سایه دیپلماسی ملی در اقتصاد نقش‌آفرینی و نقش شهرها را در توسعه و پیشرفت پررنگ کنند، افزود: شهرداری رامسر آمادگی خود را برای اداره دبیرخانه کنوانسیون در رامسر اعلام کرده است و در همین راستا برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

شهردار رامسر با بیان اینکه شخصیت جهانی رامسر به واسطه کنوانسیون است، خاطرنشان کرد: این کنوانسیون بهترین و بالاترین ظرفیت برای گفت‌وگو با شهرهای جهان است و باید از این ظرفیت زیرکانه و هوشمندانه استفاده کرد.

امینی‌شاد پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه با مرکز کنوانسیون، مدیرعامل صندوق توسعه محیط زیست و استفاده از ظرفیت‌های طرفین را مطرح کرد.

شهرام فداکار، مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای رامسر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مدیریت شهری رامسر برای ترویج و توسعه بحث کنوانسیون تالاب‌های رامسر و نصب المان‌های تالاب‌های رامسر در نقاط مختلف شهر، خاطرنشان کرد: ستاد فعالیت‌های مرکز منطقه‌ای در رامسر قرار دارد و افتخار این کشور است.

وی افزود: مرکز منطقه‌ای رامسر یک نهاد آموزشی و پژوهشی منحصربه‌فرد است و سایر مراکز در دنیا این ویژگی را ندارند.

مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای رامسر تصریح کرد: سال ۲۰۰۵ میلادی اساسنامه مرکز منطقه‌ای رامسر در قطعنامه شماره ۴۱ کاپ ۸ به تصویب رسید. دولت ایران در سال ۱۳۸۵ مجوز تأسیس مرکز منطقه‌ای رامسر را برای سازمان حفاظت محیط زیست صادر کرد و سال ۱۳۹۰ ساختمان مرکز منطقه‌ای رامسر افتتاح شد.

فداکار برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی منطقه‌ای و برگزاری نشست‌های سالیانه مدیریت را از عمده وظایف مرکز منطقه‌ای رامسر دانست.

کد خبر 585386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.