حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها با ارائه خدمات هوشمند

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی این دوره مدیریت شهری، حرکت به سمت هوشمندسازی ارائه خدمات است، گفت: کاهش زمان صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها از مزایای ارائه خدمات هوشمند به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه یازدهم تیرماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: مهمترین اتفاقی که طی روزهای گذشته در شهر شاهد آن بودیم، رونمایی از یک هدیه برای شهروندان اصفهانی است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی این دوره مدیریت شهری، حرکت به سمت هوشمندسازی ارائه خدمات است، افزود: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از سامانه‌های کار محور و خدمت‌محور خدمات الکترونیک ارائه می‌کنند، در حالی که سامانه‌های هوشمند مخاطب و مردم محور است یعنی مردم راحت‌تر می‌توانند از خدمات به‌صورت شخصی استفاده کنند و نیازی به حضور در محل ندارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری صدور پروانه‌های ساختمانی است، البته در ادبیات عمومی می‌شنوید هر فردی که قرار است پروانه ساختمانی دریافت کند، باید چند روز مرخصی بگیرد، کفش آهنین بپوشد یا آشنایی داشته باشد تا بتواند امور اداری را راحت‌تر به سرانجام برساند و به همین جهت شهروندان ابهاماتی جهت دریافت پروانه ساختمانی داشتند که با هوشمندسازی مشکلات آنها رفع شده است و مردم از خانه به راحتی می‌توانند وارد سامانه شوند و با ثبت درخواست، اطلاعات لازم در ارتباط با پلاک خود را دریافت و مبلغ عوارض ساخت‌وساز را در خانه مشاهده و پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از خدمات الکترونیک دیگر نیازی نیست شهروندان برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند، زیرا اگر مدارک لازم را به موقع در سامانه بارگذاری کنند، بلافاصله پروانه ساختمانی صادر خواهد شد.

قاسم‌زاده گفت: ارائه خدمات غیرحضوری و هوشمند بودن این سامانه به این معنا است که با ورود به آن فرد در مقابل شما جوابگو نیست، بلکه ربات جوابگو است، لذا دخالت عنصر انسانی از این میان حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم سامانه سرای ۱۰ این است که خدمات در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز ارائه می‌شود و دیگر نیازی نیست در ساعات خاصی شهروند به شهرداری مراجعه کند، همچنین کاهش زمان صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها از دیگر مزایای ارائه خدمات هوشمند به شمار می‌رود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه هوشمند ارائه خدمات، بابت پرداخت مبلغ عوارض به کاربر فاکتور ارائه می‌دهد، اضافه کرد: این اقدام امنیت خاطر و سرعت عمل ایجاد می‌کند که امیدواریم هر سه هفته یکبار هدیه‌ای در خور شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 585381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.