از رتبه اول سرانه فضای سبز اصفهان تا تحقق کامل بودجه سال گذشته

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم این منطقه فضای‌سبز ۹۳۸ هکتاری آن است که با سرانه فضای‌سبز حدود ۶۷ متر مربع به ازای هر نفر، رتبه اول را بین مناطق پانزده‌گانه اصفهان به خود اختصاص داده است، گفت: بودجه ۳۲۵ میلیارد تومان سال گذشته منطقه نیز به‌طور کامل محقق شد.

محمدحسین جعفری‌فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه چهار شهرداری با وسعتی بالغ بر ۷۵ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین منطقه شهر اصفهان واقع شده است که از غرب به خیابان بزرگمهر، از شمال به خیابان جی و از جنوب به رودخانه زاینده‌رود محدود می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هر منطقه از شهر اصفهان ویژگی‌های خاصی برای خود دارد، یکی از شاخصه‌های مهم این منطقه فضای‌سبز ۹۳۸ هکتاری آن است که با سرانه فضای‌سبز حدود ۶۷ متر مربع به ازای هر نفر، رتبه اول را بین مناطق پانزده‌گانه اصفهان به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هکتار از این وسعت در پارک شرق واقع شده است، خاطرنشان کرد: دیگر شاخصه مهم این منطقه این است که حدود ۱۵ درصد از کل اراضی منطقه چهار، در محدوده قانونی واقع شده است که از این محدوده می‌توانیم کسب درآمد کنیم.

وی اضافه کرد: حدود ۸۵ درصد از اراضی منطقه چهار همچون باغ رضوان، کوه نخودی و پایگاه انرژی هسته‌ای اصفهان در حریم این منطقه واقع شده است که تنها باید از آن حفاظت کنیم.

جعفری‌فشارکی در خصوص بودجه منطقه چهار شهرداری، افزود: بودجه سال گذشته حدود ۳۲۵ میلیارد تومان بود که به صورت کامل محقق شد و بودجه سال ۱۴۰۱ نیز با ۷۱ درصد افزایش نسبت به بودجه سال گذشته، به ۴۷۶ میلیارد تومان در رسید که رشد حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۲۵ درصد از بودجه سال ۱۴۰۱ منطقه چهار شهرداری اصفهان محقق شده است، اضافه کرد: با توجه به دستور شهردار اصفهان مبنی بر اجرای پروژه‌های محله محوری، بودجه عمرانی سال جاری این منطقه به پروژه‌های محله‌محور و پروژه‌های جاری تقسیم شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله‌های کردآباد و کلمه‌خواران برای موضوع محله‌محوری سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه این منطقه ۱۷ محله دارد، سعی کردیم پروژه‌های جاری تمام این محلات را پوشش دهد و پروژه‌های محله‌محوری نیز مختص محله‌های کردآباد و کلمه‌خواران باشد.

کد خبر 585303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.