جوانان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب هستند

امام جمعه زرین شهر گفت: جوانان غیور و نخبه ایران اسلامی می‌تواند میدان داری کشور را درهمه‌ی زمینه‌ها انجام دهند اما برای تحقق این مهم باید به آنها اعتماد داشته باشیم و زمینه حضور آنان را در میدان عمل فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه مدیریت کلان جامعه باید به روز شده و با رشد امروز جامعه همخوانی داشته باشد، اظهار کرد: در گذشته تغییر جامعه پس سالیان متمادی محقق می‌شد ولی امروز سرعت تغییر در جوامع بشری بسیار بالا بوده و این تغییرات آنی و لحظه‌ای می‌طلبد تا ارکان اداره کننده کشور نیز به روز باشند و تصمیمات خود را بر اساس شرایط روز اتخاذ و اجرایی کنند.

وی افزود: امروز اداره کشور با تفکر و روش‌های منسوخ دوران گذشته و حتی سال قبل امکان پذیر نیست از این رو برنامه‌های مدیریتی کشور متناسب با شرایط روز حاکم بر جامعه باشد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه سهم مدیران و خانواده‌ها در انحراف و ازدست دادن جوانان و نوجوان بسیار بالاست، تصریح کرد: امروز اگر نسل جوان کشور نیازمند جرعه‌ای آب است ما برای آن نان تهیه می‌کنیم و این نوع نگرش خطایی استراتژیک است و مسئولان باید بدانند که نسل جدید نیازمند توجه جدی همراه با تحول است.

وی ادامه داد: نسل جوان و نوجوان کشور امروز به دنبال نشاط، تحرک و توجه و دیده شدن است، حال باید سوال کرد چرا برخی کل دین مبین اسلام و آرمان‌های بزرگ انقلاب را در نحوه پوشش نسل جدید می‌بینند؟
باقریان عنوان کرد: جوانان و نوجوانان غیور ایران اسلامی نه تنها دین دارد بلکه به آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی نیز پایبند است اما وقتی در جامعه تحول مسئولان، به روز بودن قوانین و ریل مدیریتی صحیح کشور را به درستی لمس نمی‌کند و تبعیض و عدم توجه به خود را در جامعه مشاهده می‌کند دلسرد می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز سهم تقصیر مدیران و مسئولان در انتخاب اشتباه جوان و نوجوان بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: دلسرد شدن نسل جوان کشور به دلیل عدم توجه به خواسته‌های به حق آنان باعث خواهد شد دشمن نهایت استفاده را از غفلت مسئولان نسبت به نسل جوان برده و اهداف شوم خود را پیاده‌سازی کند، و ما به جای اینکه خودمان را مقصر بدانیم دیگران را مقصر قلمداد می‌کنیم.

امام جمعه زرین شهر یکی از موانع بزرگ ازدواج جوانان را توجه بیش از اندازه به مادیات دانست و گفت: توجه بیش از اندازه به مادیات سن ازدواج را افزایش داده و یکی از موانع مهم در زمینه ازدواج جوانان است.

وی افزود: امروزه به دلیل توجه بیش از حد به مادیات، با وجود آنکه در بسیاری از زندگی‌ها همه چیز از لحاظ مادی فراهم است ولی انسانیت، مهر، فداکاری، صبر، تحمل، عشق، محبت و آرامش وجود ندارد.

باقریان تصریح کرد: در برخی مواقع والدین تمام کمبودها و توقعات خود از زندگی را از فرزندانشان انتظار دارند و این درحالی‌ست که این طرز تفکر نیز مانع جدی در پیش روی جوانان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: قطعاً مباحث مالی و اقتصادی یکی از نیازهای مهم زندگی است اما باید پذیرفت که تجملات بیش از اندازه سایه بر مادیات ضروری انداخته است و همین امر باعث بی توجهی به ایمان، مهر و علاقه واقعی، صبر و تحمل، بردباری، درک صحیح طرفین از یکدیگر و … شده است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده تا میدان اقتصادی را برای حضور جوانان هموار سازیم، عنوان کرد: جوانان با فکرهای به روز و طرح‌های کوچک و بزرگ اقتصادی خود آماده حضور در میدان عمل و جبهه اقتصادی کشور هستند امام متأسفانه میدان اقتصادی و حتی میدان آموزشی در کشور در دستان برخی مافیاها قرار دارد که تنها به فکر درآمد و پر کردن جیب خود هستند.

وی جوانان را میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جوانان غیور و نخبه ایران اسلامی می‌تواند میدان داری کشور را درهمه‌ی زمینه‌ها انجام دهند اما برای تحقق این مهم باید به آنها اعتماد داشته باشیم و زمینه حضور آنان را در میدان عمل فراهم کنیم.

کد خبر 585292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.