ضرورت ساماندهی اجاره بهای مسکن در فریدون‌شهر

امام‌جمعه فریدون‌شهر گفت: در شهرستان فریدون‌شهر تعیین اجاره بهای مسکن ساماندهی نشده است، در هر بنگاه معاملات مسکن یک قیمت برای خرید و فروش تعیین می‌شود، برهمین اساس لازم است رئیس دادگستری و دادستان فریدون‌شهر ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر فریدونشهر ، اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی، برخی مردم تصور دارند که با تصرف زمین‌های منابع طبیعی و انفال زرنگ هستند در حالی که در قرآن آمده است که در زمان غیبت امام زمان عج الله زمین‌های ملی جزو اموال امام عصر عج الله محسوب می‌شود و نباید تصرف شود.

وی با بیان اینکه اکنون از شهرستان فریدون‌شهر ۴۰۰ پرونده در خصوص زمین‌های بلاتکلیف در کمیسیون رفع تداخلات استان در حال بررسی است، افزود: سال گذشته ۳۰۰ پرونده در کمیسیون رفع تداخلات ارضی استان در حال بررسی بوده است که امسال نیز یکصد پرونده اضافه شده است، بر اساس پیگیری مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان در طول یک سال گذشته تنها یک پرونده در کمیسیون استان رسیدگی می‌شود که دلیل آن نبود شعبه رفع تداخلات در فریدون‌شهر است.

امام‌جمعه فریدون‌شهر ادامه داد: اگر تفویض اختیارات و تصمیم گیری‌ها به شهرستان‌ها داده شود پرونده‌ها زودتر بررسی می‌شود، لازم است پیگیری‌هایی انجام شود تا یک شعبه کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان فریدون‌شهر تأسیس شود.

شامحمدی با اشاره به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در خصوص تعیین سقف اجاره بها، افزود: سقف اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان‌ها ۲۰ درصد مجاز شده است.

امام‌جمعه فریدون‌شهر افزود: متأسفانه در شهرستان فریدون‌شهر تعیین اجاره بهای مسکن ساماندهی نشده است، در هر بنگاه معاملات مسکن یک قیمت برای خرید و فروش تعیین می‌شود، لازم است در این زمینه رئیس دادگستری و دادستان فریدون‌شهر ورود پیدا کنند.

شامحمدی گفت: اگر حکومت اسلامی به نفع مصالح عمومی کشور مقرراتی اعلام کند باید همه رعایت کند، بی بند و باری در اجاره بهای مسکن موجب نارضایتی مردم شده است.

وی از آغاز فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان خبر داد و گفت: افرادی که در زمینه‌های ساخت و ساز تمایل به کمک در ساخت منازل محرومین دارند، می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

کد خبر 585289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.