بررسی خودرو های پر طرفدار تیگو 5 و تیگو 7 در بازار ایران
تیگو 5

کمپانی چری یک شرکت خودروسازی دولتی است که در سال 1997 در کشور چین تأسیس شد.

این شرکت در طول سال های فعالیت خود توانسته به خوبی جای خود را در بازار ایران باز کند. از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت می توانیم به خودروهای تیگو و آریزو اشاره کنیم. بررسی مشخصات فنی و قیمت انواع تیگو از جمله چری تیگو 5، چری تیگو 7 و چری تیگو 8 موضوعی است که قرار است در قالب این مقاله به بررسی کامل آن بپردازیم.

مشخصات فنی و قیمت تیگو 5 در بازار خودرو

خودرو تیگو 5

یکی از مناسب ترین خودروهای چینی بازار ایران، ماشین تیگو 5 است. این خودرو تقریباً شبیه به ام وی ام X33 است. هر چند که از لحاظ ظاهری بزرگتر از این خودرو به نظر می رسد. چری تیگو5 البته از لحاظ طراحی داخلی بی شباهت به اتومبیل های مدل تویوتا نیست.

البته به گفته کارشناسان اگر از روبرو به این خودرو نگاهی دقیق داشته باشیم، می توانیم نمایی از پنجره رنجروور را مشاهده کنیم. به طور کلی می توان گفت که ماشین تیگو5 ترکیبی کلی از چند خودروی مشهور است که توسط کمپانی چری ساخته شده است. اگر قرار باشد با این طراحی به تیگو 5 امتیاز بدهیم، می توانیم آن را یک خودرو مناسب محسوب کنیم که البته در مقایسه با بسیاری از خودروهای خارجی ظاهر فوق‌العاده ای ندارد.

از مشخصات فنی تیگو 5 می توانیم به پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ 1971 سی سی یا 2 لیتری آن اشاره کنیم. زیر کاپوت این خودرو جادار مجهز به تنفس طبیعی است. قدرت تیگو 5 در نهایت عملکرد خود 139 اسب بخار قدرت دارد و البته میزان گشتاور آن نیز 182 نیوتن متر است. قیمت خودرو تیگو 5 در حال حاضر کمی بیش از 825 میلیون تومان است.

مشخصات فنی و قیمت تیگو 7 در بازار خودرو

ماشین تیگو 7

ماشین تیگو 7 از دیگر مدل های خودرو تیگو است که توسط کمپانی چری ساخته شده است. این خودرو شاسی بلند جمع و جور از لحاظ کلاس کار از مدل قبل تیگو مدرن تر محسوب می شود. این خودرو از لحاظ ظاهری تغییر چندانی نکرده است و تنها می توانیم شاهد رینگ های 10 پره ای آن باشیم. رونمایی این خودرو در سال 2012 و عرضه آن به بازار در سال 2016 توسط کمپانی چری اتفاق افتاد.

این خودرو مانند مدل قبل تیگو یک خودرو لوکس با قدرت شتاب گیری منحصربه فرد محسوب نمی شود، اما به عنوان یک خودرو رفاهی خانوادگی گزینه مناسبی به حساب می‌آید. البته اگر از لحاظ امکانات این خودرو را بررسی کنیم، حتماً میزان رضایت از آن بالاتر خواهد رفت. از مشخصات فنی این اتومبیل می توانیم به محور محرک دیفرانسیل جلو، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ و گیربکس 6 دنده اتومات اشاره کنیم که البته دو کلاچه است.

قدرت این خودرو 147 اسب بخار است که در مقایسه با چری تیگو5 توان بیشتری دارد. میزان گشتاور این خودرو 210 نیوتن متر، سرعت تا 190 کیلومتر بر ساعت و میزان شتاب آن تا 10.2 ثانیه است. ماشین تیگو7 با سقف پاناروما خود دارای آپشن‌های متعددی از جمله فرمان برقی، گرمکن صندلی های جلو و کنترل سیستم باد لاستیک هاست. قیمت خودرو چری تیگو7 در حال حاضر حدود 1 میلیارد و 80 میلیون تومان است.

کد خبر 585245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.