خیابان‌های استونی در حال ذوب شدن است

دمای بالای هوا در تالین استونی باعث ذوب شدن مصالح پیاده‌روها و آسفالت‌ها شده است و مسئولان برای رفع این مشکل به ماسه‌پاشی روی آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری تالین اعلام کرده است که موج گرما در شهر به حدی بالا بوده است که سنگفرش بعضی از شلوغ‌ترین خیابان‌های آن دچار آسیب شده و آسفالت خیابان‌ها نیز شروع به ذوب شدن کرده است. دمای سطح جاده‌ها به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است و باعث شده قیر متورم شود و یکپارچگی روسازی را تهدید کند.

پایتخت استونی را با توجه به عرض جغرافیایی آن، اساساً می‌توان یک شهر نوردیک (شمالی) در نظر گرفت و مردم محلی آن بیشتر به مقابله با سرماهای شدید زمستانی و بارش برف عادت دارند تا اثرات ناتوان‌کننده تابستان.

با توجه به شرایط جدید، هیئت‌مدیره بخش محیط زیست و خدمات عمومی تالین اکنون باید وضعیت جاده‌ها را به طور مداوم زیر نظر داشته باشند و در صورت لزوم، برای کاهش این وضعیت، ماسه بپاشند.

ولادیمیر اسوت، معاون شهردار در این رابطه گفت: "گرمای هوا نه‌تنها بر سلامت انسان و حیوانات بلکه بر جاده‌ها نیز تأثیر خطرناکی دارد. تلاش می‌کنیم گرمای بیش از حد جاده‌ها را کاهش دهیم، اما همچنان به رانندگان توصیه می‌کنم برای جلوگیری از تصادفات، مراقب سطوح جاده باشند."

خیابان‌های استونی در حال آب شدن است

تا زمانی که هوای گرم ادامه داشته باشد، بخش‌های ذوب شده جاده با مواد حجیم پوشانده می‌شود؛ مسئولان برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها به ماسه و ماده‌ای متوسل شده‌اند که بیشتر در یخبندان زمستان استفاده می‌شود.

در چنین شرایطی آبپاشی خیابان‌ها برای خنک کردن جاده‌ها عملی نخواهد بود، زیرا آب در مدت ۱۰ دقیقه از آسفالت داغ تبخیر می‌شود و عملاً هیچ اثر خنک‌کننده‌ای ندارد. علاوه بر این، ماشین‌های آبیاری سنگین می‌توانند به پیاده‌روها آسیب بزنند.

در بیست‌وششم ژوئن، تالین اولین شب به اصطلاح "گرمسیری" خود را در طول سال تجربه کرد. شب گرمسیری اصطلاحی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی برای توصیف روزهایی که دما در طول شب به زیر ۲۰ درجه سانتیگراد، نمی‌رسد استفاده می‌شود.

پایتخت استونی معمولاً "شب‌های گرمسیری" را تجربه نمی‌کند، اما امسال این شب‌ها به‌طور غیرمعمول زود شروع شده‌اند؛ در سال‌های گذشته، شب‌های گرمسیری فقط در جولای و آگوست رخ داده‌اند.

خیابان‌های استونی در حال آب شدن است

کد خبر 585223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.