پیشگیری از خزان زودرس درختان در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از روش‌های جلوگیری از کلروز و خشکیدگی زودرس سرشاخه‌های درختان چنار، افزایش «سکوسترین آهن» خاک است، گفت: حدود ۲۰۰ کیلوگرم سکوسترین آهن که یکی از کودهای مصرفی در ایران است، برای پیشگیری از خزان زودرس درختان چنار و اقاقیا در این منطقه استفاده شده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چنار یکی از رایج‌ترین درختان مورد استفاده در فضای سبز شهری است که به دلیل داشتن تاج مناسب و رشد سریع، مورد علاقه بسیاری از طراحان منظر شهری است.

وی افزود: چنار از گروه درختان غیرمثمر است که جهت احداث فضای سبز و زیباسازی پارک‌ها و خیابان‌های بسیاری از شهرهای کشور، به‌ویژه اصفهان مورد استفاده گسترده قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر کلروز و خشکیدگی زودرس سرشاخه‌های درختان چنار باعث ایجاد مشکل جدی در نقاط مختلف کشور شده است‌.

وی در خصوص علت عارضه کلروز و خشکیدگی زودرس سرشاخه‌های درختان چنار، گفت: زرد شدن برگ درختان یا رنگ پریدگی برگ‌های چنار ناشی از عارضه کلروز آهک است، زیرا وجود آهک فراوان در خاک از جذب آهن جلوگیری می‌کند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه بسیاری از درختان غیرمثمر از جمله درختان چنار در خاک‌های آهکی به کلروز آهن مبتلا می‌شوند، گفت: کلروز از بیماری‌های فیزیولوژیکی است که بر اثر آن، رنگ برگ درختان چنار زرد و دچار خزان زودرس می‌شود.

وی یکی از روش‌های جلوگیری از کلروز درختان چنار را افزایش سکوسترین آهن خاک درختان دانست و اضافه کرد: با تلاش واحد فضای سبز این منطقه و با بهره‌گیری از این روش، به نسبت دو کیلوگرم در هکتار، سکوسترین آهن با آب آبیاری به خاک درختان چنار این منطقه اضافه شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه از روش افزایش سکوسترین آهن برای درختان چنار موجود در خیابان‌های آتشگاه، میرزاطاهر و حاشیه انهار استفاده شد، تاکید کرد: حدود ۲۰۰ کیلوگرم سکوسترین آهن که یکی از کودهای مصرفی در ایران است، برای پیشگیری از خزان زودرس درختان چنار و اقاقیا در این منطقه استفاده شده است.

کد خبر 585167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.