ایجاد ایمنی در پایتخت دغدغه مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری در حال تلاش برای ایجاد ایمنی در تمام حوزه‌های شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _پنج‌شنبه، نهم تیرماه_ در نخستین جلسه هیئت امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در سال ۱۴۰۱ که با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس دانشگاه توانبخشی و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که مدیریت جدید در شهرداری آغاز به کار کرد بسیاری از مسائل تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا بود و اگر شهردار تهران به بحث کرونا ورود نمی‌کرد این بحران مهار نمی‌شد.

وی ادامه داد: البته همچنان نباید دستور العمل‌ های بهداشتی در این زمینه فراموش شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم انطباق برنامه‌های پیش رو سازمان با برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: لازم است برنامه‌های پیش رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بر مبنای برنامه سوم توسعه شهر تهران باشد و شهرداری نیز باید برنامه‌های خود را با برنامه سوم توسعه شهر تهران انطباق دهد و پیشرفت فعالیت‌های خود را به شورای اسلامی شهر گزارش دهد.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص حوزه کلان مانند وضعیت ایمنی بزرگراه‌ها و توسعه شبکه راه‌های اضطراری در حال انجام است.

صادقی خاطرنشان کرد: لازم است مقاوم‌سازی لرزه‌ای شریان‌های پایتخت مطابق مصوبه سال ۹۶ هیئت وزیران انجام شود و در این زمینه باید تمام دستگاه‌های متولی مانند آب و فاضلاب به وظایف خود عمل کنند، همچنین شهرداری تهران نیز باید با سرعت و دقت به تکلیف خود در این موضوع عمل کند.

وی اضافه کرد: در موضوع ایمنی باید از ظرفیت‌های قانونی و هماهنگی دبیرخانه ستاد بحران شهر تهران به صورت ویژه استفاده شود.

کد خبر 585149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.