افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/ آغاز اجرای طرح عدالت و تعالی

وزیر بهداشت در سفری یک روزه به اصفهان از مهمترین طرح‌های بهداشتی و درمانی این استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _پنجشنبه نهم تیرماه_ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سفری به اصفهان از بیمارستان سیدالشهدا (ع) بازدید کرد و در ادامه برای بررسی طرح‌های بهداشتی و درمانی به شهرستان شهرضا سفر کرد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

طرح عدالت و تعالی در وزارت بهداشت کلید خورد

بهرام عین‌اللهی ظهر امروز پنجشنبه _ نهم تیرماه_ در سفر به شهرستان شهرضا و در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین این شهرستان، اظهار کرد: بزرگترین مؤلفه قدرت در هر جامعه مردم هستند، پیروزی ایران بر تحریم‌ها و فائق آمدن بر بحران کرونا به خاطر همکاری مردم بود و این بیمارستان هم نمونه‌ای از همیاری مردم است.

وی با بیان اینکه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین شده است و دستورالعمل آن برای تمام بخش‌ها ارسال شده و جزو برنامه‌های اصلی قرار گرفته است، افزود: در دوران کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت، بسیار اهمیت دارد و بدون آن، اشتغالی وجود ندارد و رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت نباید تنها منحصر به پولدارها باشد بلکه باید آن را برای همه اقشار فراهم کنیم، ادامه داد: در طرح عدالت و تعالی بسته‌های خدمت را تدوین کردیم و به ترتیب پیش می‌بریم. دریافتی پزشکان براساس محل خدمت آنها باید تغییر کند و دریافتی در مناطق محروم باید بالاتر از شهرهای بزرگ باشد، البته این مسئله را در شورای حقوق و دستمزد هم مصوب و به دنبال آن بسته‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم تعیین کردیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در بخش عمده‌ای از مراکز دولتی ما کامل نیست، ادامه داد: در این مراکز باید زمینه‌ای فراهم شود که مردم تنها درد بیماری را داشته باشند، نه تأمین پول درمان را، البته در این زمینه با تقویت بیمه‌ها می‌توان به نتیجه رسید.

عین‌اللهی بودجه بیماران خاص را هشت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باید با تقویت بیمه‌ها برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، حاشیه امن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش عالی محدود به مرکز و مکان خاصی نیست و باید این امکان برای تمام نقاط کشور فراهم شود، اظهار کرد: تأسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است.

وزیر بهداشت به پیر شدن جمعیت اشاره کرد و خواستار توجه خیران در این حوزه و برنامه‌ریزی جدی شد و گفت: نیاز به یک حرکت جهادی است و اگر مردم همراهی نکنند، ایران از پویایی باز می‌ماند، تنها دلیل موفقیت ما در هشت سال جنگ تحمیلی هم، جوانی جمعیت کشور بود.

وی گفت: بیشترین میزان بودجه در طول مدت تشکیل وزارت بهداشت را سازمان جهانی بهداشت به طرح تنظیم جمعیت اختصاص داده است.

عین‌اللهی افزایش جمعیت را یک مسئله فرهنگی دانست و افزود: فرمانداران باید طرح‌های تشویقی ایجاد کنند، ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم راه‌اندازی شده است و هر کسی بچه‌دار شد همان زمان مادر را بیمه و تا پنج سال کودک به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان در دستور کار وزارتخانه است و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بر این امر همت کنند، گفت: بهورزان از اهمیت بالایی برای سیستم بهداشت و درمان برخوردارند.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا افتتاح شد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور امروز به دست وزیر بهداشت در بیمارستان امیرالمومنین شهرضا افتتاح شد.

این نیروگاه خورشیدی با توان ۱۰۰ کیلو وات ساعت و هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با کمک خیران ساخته شد.

توسعه بخش تصویربرداری این بیمارستان شامل سی تی اسکن و ام آر ای نیز که هزینه آن به مبلغ ۲۵ هزار دلار ارز ترجیحی از محل اعتبارات هیئت امنای ارزی وزارتخانه تأمین شده توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

کمبود شدید نیروی فوریت‌های پزشکی در اصفهان

شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تعداد پایگاه اورژانس و آمبولانس در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار داریم، اما با کمبود شدید نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم که در مواردی این امر تا سرحد تعطیلی پایگاه پیش رفته اما با جابه‌جایی نیروها از این شرایط سخت خارج شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس و به برکت خون شهدا، ارتقای حوزه سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امید به زندگی از ۵۰ به ۷۵ سال رسیده که البته حاصل ادغام آموزش پزشکی با بهداشت و درمان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین شهرضا با کمک خیران نوسازی شد و اکنون به عنوان قطب درمانی جنوب استان اصفهان است، اما هنوز هم با کمبود برخی تخصص‌ها از جمله جراحی اعصاب در این بیمارستان مواجه هستیم.

وی از حضور ۵۵ متخصص در این بیمارستان خبر داد و افزود: نمی‌توان پزشک خرید، ما باید مسیر کار و فعالیت پزشکان را تسهیل و هموار کنیم، در این راستا سیاست‌های تشویقی خوبی در حال تدوین است.

شیرانی همچنین از اجرای سیاست بومی گزینی خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های خالی دستیاری در راستای بومی گزینی استفاده می‌کنیم و هر پزشکی در منطقه خود دوران تعهد خدمت پزشکی را می‌گذراند.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

تجدید میثاق وزیر بهداشت با شهدای شهرضا

وزیر بهداشت در ابتدای ورود به شهرضا با شهدای این منطقه تجدید میثاق کرد و به زیارت امامزاده شاهرضا مشرف شد، تعداد شهدای شهرضا بالغ بر ۷۵۰ نفر است.

۵ افتتاحیه به دست وزیر بهداشت در بیمارستان سیدالشهدا اصفهان

به دنبال بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سیدالشهدا اصفهان، پنج پروژه افتتاح شد.

افتتاح طرح‌های توسعه خدمات تخصصی بیمارستان سیدالشهدا، توسعه خدمات درمانی، توسعه بخش‌های بالینی، توسعه خدمات رادیو آنکولوژی بیمارستان سیدالشهدا و توسعه خدمات تشخیصی به دست عین‌الهی انجام شد.

ساخت، تجهیز و راه‌اندازی اتاق تمیز جهت آماده‌سازی ایمن و استاندارد داروی شیمی درمانی با زیر بنای ۶۰ متر مربع و با اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با کمک خیران، احداث ساختمان توسعه بخش رادیوانکولوژی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع، بهره‌برداری از دستگاه سی تی سیمولاتور با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و تجهیز و بهره‌برداری از بخش پیوند سلول‌های بنیادی با شش تخت استاندارد با قابلیت پیوند اتولوگ و آلوژن و با زیر بنای ۵۲۰ متر مربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بازسازی بونکر شماره دو و نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه شتاب دهنده توموتراپی (Radixact9) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از این جمله است.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌ها در کشور اختصاص یافت

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدا گفت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: ۲۲۰ بیمارستان در کشور در حال تکمیل داریم که بهره‌برداری از آنها جزو اولویت‌ها وزارت بهداشت است.

وی سرطان را به عنوان یکی از مشکلات شایع و عمده سیستم بهداشت و درمان برشمرد و افزود: داروهای این بیماران به لحاظ اینکه عمدتاً وارداتی است و با نوسانات قیمت دلار قیمتش تغییر می‌کند لذا روز گذشته توافق شد که هیچ تغییری در وضعیت داروهای سرطانی از نظر ارز ترجیحی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از سرطان در کشور نداریم و بسته به نوع سرطان تعداد مبتلایان متفاوت است، بنابراین آنچه امروز پر اهمیت است مسئله پیشگیری است.

عین‌اللهی ادامه داد: امروزه با شیوع سرطان در زنان به ویژه سرطان سینه مواجه هستیم و مراکز متعددی برای این منظور در نظر گرفته شده است که در مراحل ابتدایی سرطان شناسایی شود و به درمان و کاهش سرطان سینه در کشور بینجامد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا/افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی

وزیر بهداشت وارد اصفهان شد

صبح امروز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به منظور بازدید از وضعیت بهداشت و درمان شهرضا و دهاقان و افتتاحیه چند بخش از بیمارستان سیدالشهدا به اصفهان سفر کرد.

بهرام عین‌اللهی در سفر نیم روزه خود به اصفهان در ابتدا از بیمارستان تخصصی سیدالشهدا بازدید به عمل می‌آورد و سپس از شهرستان‌های شهرضا و دهاقان بازدید و در انتها اصفهان را به مقصد آباده شیراز ترک خواهد کرد.

وی در بازدید از بیمارستان سیدالشهدا پنج پروژه را افتتاح کرد.

کد خبر 585143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.