ایران ۴۶-مکزیک ۲۶/پیروزی تاریخی و ماندگار دختران ایران در جهان

تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران در مسابقات جهانی اسلوونی با نتیجه ۴۶ بر ۲۶ مکزیک را شکست داد و برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال دختران ایران، به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وسومین دوره مسابقات جوانان دختر قهرمانی جهان از روز بیست‌ودوم ژوئن (یکم تیرماه) آغاز شده و تا سوم جولای ۲۰۲۲ (دوازدهم تیرماه) در کشور اسلوونی ادامه خواهد داشت.

دختران ملی‌پوش جوانان ایران در نخستین دیدار خود مقابل گینه ۱۹ بر ۱۹ به تساوی رسیدند و در دومین دیدار نیز ۲۹ بر ۲۴ مقابل تونس بازی را واگذار کردند. تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف تیم قدرتمند سوئد رفتند و با نتیجه ۳۳ بر ۱۵ تن به سومین شکست خود داد و با شکست در آخرین دیدار مرحله گروهی، دختران ملی‌پوش ایران برای قرار گرفتن در جایگاه‌های هفدهم تا سی‌ودوم راهی رقابت‌های پرزیدنت کاپ قهرمانی جهان شدند. در ادامه رقابت‌های هندبال جوانان دختر جهان و در مسابقات پرزیدنت‌کاپ ملی‌پوشان ایران در مصافی نزدیک و پایاپای تنها با اختلاف یک‌گل و با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ مقابل هند تن به شکست داد.

تیم‌ملی هندبال جوانان دختر ایران با پیروزی مقابل مکزیک در مسابقات قهرمانی جهان موفق شد در یک روز به‌یادماندنی اولین پیروزی تاریخ بانوان هندبالیست ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را رقم بزند.

در ادامه پرزیدنت کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان دختر جهان، ملی‌پوشان ایران مقابل مکزیک به میدان رفتند و در این دیدار از همان ابتدا نبض‌بازی را در دست گرفتند و نیمه‌نخست را با نتیجه ۱۸ بر ۱۱ به رختکن رفتند.

در نیمه‌دوم نیز قدرت‌نمایی دختران ایران ادامه یافت و با گلباران مکزیک موفق شدند در نهایت این بازی را با نتیجه ۴۶ بر ۲۶ به‌سود خود به اتمام برسانند.

برد شیرین تیم‌ملی جوانان دختر ایران مقابل مکزیک نخستین پیروزی هندبال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

کد خبر 585135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.