اختصاص ۱۲هزارمیلیارد برای توسعه بیمارستان‌ها/افتتاح ۵پروژه بیمارستان سیدالشهدا(ع)

صبح امروز _پنجشنبه نهم تیرماه_ وزیر بهداشت در سفر نیم‌روزه خود به اصفهان، ابتدا از بیمارستان تخصصی سیدالشهدا(ع) بازدید کرد؛ در همین راستا پنج پروژه نیز به دنبال بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سیدالشهدا(ع)، افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صبح امروز _پنجشنبه نهم تیرماه_ وزیر بهداشت به منظور بازدید از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان سیدالشهدا (ع) به اصفهان سفر کرد.
«بهرام عین‌اللهی» در سفر نیم‌روزه خود به اصفهان، ابتدا از بیمارستان تخصصی سیدالشهدا (ع) و سپس از شهرستان‌های شهرضا و دهاقان بازدید خواهد داشت و در انتها استان اصفهان را به مقصد آباده شیراز ترک خواهد کرد. همچنین در بازدید از بیمارستان سیدالشهدا (ع) پنج پروژه افتتاح می‌شود.

افتتاح ۵ پروژه به دنبال بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سیدالشهدا (ع)

امروز _پنجشنبه نهم تیرماه_ وزیر بهداشت به همراه رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان و خیران سلامت استان، در نخستین بازدید سفر نیم‌روزه خود از بیمارستان سیدالشهدا (ع)، اقدام به افتتاح توسعه خدمات تخصصی این بیمارستان، افتتاح توسعه خدمات درمانی، توسعه بخش‌های بالینی، افتتاح توسعه خدمات رادیوآنکولوژی بیمارستان و افتتاح توسعه خدمات تشخیصی، کرد.

آماده‌سازی ایمن و استاندارد داروی شیمی‌درمانی با زیربنای ۶۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با کمک خیران سلامت، احداث ساختمان توسعه بخش رادیوانکولوژی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع، بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی سیمولاتور با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و تجهیز و بهره‌برداری از بخش پیوند سلول‌های بنیادی با شش تخت استاندارد با قابلیت پیوند اتولوگ و آلوژن و با زیربنای ۵۲۰ متر مربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بازسازی بونکر شماره دو و نصب راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده توموتراپی (Radixact۹) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است که توسط وزیر بهداشت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

۲۲۰ بیمارستان درحال تکمیل در کشور

عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدا (ع) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید تاکنون، بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌ها اختصاص یافته است. ۲۲۰ بیمارستان در کشور درحال تکمیل بوده که بهره‌برداری از آن‌ها جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی سرطان را یکی از مشکلات شایع و عمده سیستم بهداشت و درمان دانست و افزود: در راستای اینکه داروهای این بیماران به لحاظ اینکه عمدتاً وارداتی است و با نوسانات قیمت دلار تغییر قیمت می‌دهد، روز گذشته توافق شد که هیچ تغییری در وضعیت داروهای سرطانی از نظر ارز ترجیحی صورت نگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار دقیقی از سرطان در کشور نداریم و بسته به نوع سرطان تعداد مبتلایان متفاوت است، خاطرنشان کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، پیشگیری است. امروزه با شیوع سرطان در زنان به ویژه سرطان سینه مواجه هستیم؛ لذا مراکز متعددی برای این منظور در نظر گرفته شده است که در مراحل ابتدایی سرطان شناسایی و منجر به درمان و کاهش سرطان سینه در کشور شود.

کد خبر 585101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.